Gå til innhold

Hjelp....han vil ikke ta pupp eller flaske!! 6 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte med grøt da han var 4 mnd og nå er vi oppe i to små porsjoner grøt (morgen og kveld) pluss et halvt glass middag midt på dag!

Har tidligere vært veldig glad i puppen og spist nesten 14 ganger i døgnet,men tar nå bare 4-5 ganger om dagen! Og da spiser han nesten ingenting.

Er super nysgjerrig og skal ha med seg alt som skjer rundt om kring, har også prøvd å amme i sengen under dyna,men tar bare noen små slurker.

Hadde ikke bekymret meg så mye hvis det ikke var for at han nesten har tørre bleier døgnet rundt ,og morgen bleia er tydelig farget mørk av det lille tisset som kommer. Har også hard avføring pga mangel på væske.

Har prøvd alle typer mme,men bare spytter ut igjen. Også prøvd å pumpe meg,men vil ikke ha det heller.

Tar flaske med vann,men leker bare med den og drikker max 10 ml.

HAR DERE NOEN GODE RÅD DAMER???

Begynner å bli rimelig desperat (har holdt på sånn i ca 2 uker nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kontaktet helsestasjonen på mandag!

Gutten min på litt over 5mnd spiser to måltider med grøt nå, begynte med grøt når han var 4,5mnd. Han amma flere ganger i timen fram til jeg begynte med grøt, mens nå ammer han to lange amminger under dyna i senga på morgenen, så er det bare korte supper resten av dagen og kvelden... Han hopper av puppen hele tiden for å få med seg alt og ingenting, hehe.. Flaske vil han ikke ha, å vann hater han. Men han har heldigvis masse tiss i bleia fortsatt da...

Men det er frustrerende:(! Jeg som hadde lyst til å amme til han er godt over året... Bah..

Lykke til!

Skrevet

Kladden vår er helt lik. Begynte med grøt da han var 4 mnd og da syntes han ikke det var noe stas med melk i noen variant lenger. Jeg ammer nå bare om natten og han drikker ikke noe annet i løpet av dagen. Prøver å få i han litt vann men han er ikke spesielt begeistret. Vet at det bare er å fortsette å prøve, på ett eller annet tidspunkt kommer han til å like det. Prøv å endre temperaturen på vannet du gir, lunkent vann går antagelig bedre enn kaldt. Prøv også å variere måten du gir vann (eller melk.) Det finnes uendelig mange typer flasker og kopper, plutselig finner de en de liker også er det greit. Prøv å gi drikke på vanlig kopp eller med skje (evt. sprøyte), det er ikke så mye som skal til. Lag grøten tynn, da får han i seg masse veske der. Hadde ikke bekymret meg så veldig, det går seg til etterhvert. For at han skal bli mindre hard i magen kan du blande sviskekopott i grøten eller bare gi han den uten grøt. Maltekstrakt kan du også ha i grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...