Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg går inn i uke 27 nå, og har "bare" gått opp 2,5 kilo.. (i tillegg til at jeg gikk ned fire da jeg ble gravid..) Så veier mindre nå enn da jeg ble gravid..

Var mye dårlig i starten av svangerskapet, men har hatt snart to måneder nå med normal matlyst, og uten oppkast.

Er to kilo veldig lite? Hvor mye har dere andre gåt opp??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142876042-vekt%C3%B8kning-uke-27/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får bare tenke at det er positivt da :) Jeg får jo i meg normal mengde med mat og drikke, så babyen får det den skal ha! 5,1 kilo er vel heller ikke så mye da. Jeg mener jeg så en oversikt over hva som var gjennomsnittlig vektøkning i de forskjellige ukene, og det var mer enn vi har gått opp :)

Jeg er ikke så langt kommet som dere ennå, bare uke 24. Men jeg er laaangt på minussida ennå pga spying fra uke 3 - uke 20, og fortsatt kvalm og dårlig matlyst. Men jeg regner med kiloene kommer. Forrige gang jeg var gravid hadde jeg knapt gått opp noe før 3 trimester, men fra uke 33 eksploderte vektøkninga, så totalt gikk jeg opp 14 kg, de 10 siste fra uke 33 - 37.

Jeg har også vært slik i mine forrige svangerskap at jeg begynner vektøkning i 3. trimester. Sist gikk jeg opp ca 15 kg. Denne gangen har jeg allerede gått opp 3 kg (13 uker), men det har stabilisert seg nå :) Måtte spise hele tiden pga kvalmen, men det ser ut til å ha gitt seg nå :D

Gikk ned 22 kg i forkant av graviditeten, så de 3 kg tar jeg med ett smil.

Barnet tar nok det den trenger så vær glad for å slippe å slite med flere kg enn nødvendig.

Lyke til med mager og kiloene som kommer ;)

Jeg har lagt på meg 6kg og er 27 uker på vei. Det er så individuelt med vekten, har mye å si hva du veide før du ble gravid. Er man litt overvektig behøver man ikke så mye vektøking. Er man spesielt tynn før en ble gravid, kan det være hensiktsmessig med en vektøkning som er mer enn gjennomsnittet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...