håpefull *er mamma* Skrevet 6. februar 2011 #1 Skrevet 6. februar 2011 Jeg har nå kuttet ut "Gravitmin", som er beregnet til 1. trimester. Glemte å spørre legen, hva hun anbefaler å ta nå. Funker det greit med vanlig vitamineral og omega 3, tro??? :-) Jeg har så langt vært frisk og rask under graviditeten, også med tanke på alle de virus og basilusker som svimrer omkring. Jeg har et variert og godt kosthold, men holder allikevel en knapp på at vitaminene har vært en hjelp til å holde meg frisk ;-)
håpefull *er mamma* Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #2 Skrevet 6. februar 2011 Mener selvfølgelig Gravitamin ;-)
fox`y Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Jeg tar ingenting. kunn fastmedisinen min. det er vell anbefalt å ta omega 3:) men jeg kan ikke ta det pga spiserørsbettenelse, da gulper jeg hele dagen.
Maia&Mathias <3 Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Jeg tar Vitaplex. Det meste er inni der, både folat og jern og de "vanlige" vitaminene som er anbefalt. Jm sa det var helt greit å ta det...
Engelen <3 Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Jeg tar bare omega 3, legen min sa det ikke var nødvendig å ta noe annet hvis man ikke har påvisst noen vitamin mangel såklart. Ved et normalt, variert kosthold får man i seg det man trenger.
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Jeg tar omega 3 dobbel. jordmor anbefalte denne. tar også sanasol, men dette var ikke nødvendig siden jeg spiser godt med frukt til vanlig.
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 Jeg tar Lifeline Ammende. Den er beregnet for gravide fra 2. trimester og ammende. Inneholder multivitamintablett, omega 3 kapsler og kalsium/magnesium tablett. Da vet jeg hvertfall at jeg får i meg det jeg skal.
Alida*Englebarn Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 Hei! Hvor kjøper du Lifeline Ammende?
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 De har den på alle apotek her i byen i alle fall.
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Ops, tar fortsatt lifeline gravid jeg skulle jeg nå ha byttet til ammende? Har vel ikke lest godt nok på pakken jeg da, håper det ikke gjør noe, må sjekke forskjellen på innholdet kanskje.. Da veit jeg det..
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Tror ikke det er sånn kjempestor forskjell på dem:) Vet ikke altså. Har bare sett at folaten er redusert på den for ammende, da vi ikke trenger like mye av den lenger.
millepersille Skrevet 7. februar 2011 #12 Skrevet 7. februar 2011 Jeg tar også fortsatt Lifeline Gravid, i de nye forpakningene står det i vedlegget at man kan ta denne gjennom hele graviditeten... I motsetning til kun 1.trimester som de "gamle" pakkene proklamerer. Har også vært i kontakt med fastlegen ang. dette, da jeg ble veldig forrvirret av to motstridene budskap! Men han sa det var ett fett =) Jeg bestilte 2-pack på mammamekka.no til kun 374,- så nesten halvpris i forhold til apoteket. Når det nærmer seg fødsel, dvs siste ukene, vil jeg nok bytte til Lifeline Ammende for starte "forberedelsene" =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå