Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere flotte damen her inne :)

Jeg var så heldig å få en fantastisk liten baby i september. Vi begynte å prøve på naturmetoden med en gang igjen etter fødsel, så vi lever nå i håpet :)

Men så er det nå dette med å være infertil, tankene om flere barn og panikken for å ikke få det til slo til igjen umiddelbart etter fødselen.

Når var tiden inne for dere andre å starte med søskenforsøk? Noen som vil fortelle litt om sine erfaringer?

Fortsetter under...

God kveld Elisabeth77...

Vi holder på med søskenforsøk nå. Fikk snuppa i 2007 etter 2 år og 3 forsøk. Vi valgte å vente til hun var nesten 2 med å prøve på nytt, Bestemte oss for at vi skulle bruke tid på det miraklet vi hadde fått...... Nå har hun blitt 3 år og vi er igjen på 3 forsøk (2. fullførte) med søsken. Jeg blir 35 i år og vi har bestemt oss for at blir det ikke nå, så blir det ikke. Nå er det bare dager igjen til vi får vite resultatet denne gangen. Har ett egg på frys, så vi tar det hvis det ikke går denne gangen, men så er det slutt. Deilig å ha tatt den avgjørelsen... Kos deg med babyen en stund før dere prøver på nytt er mitt råd....

Takk for svar, Rypefest :) Håper virkelig at det går rette veien for dere!

Ja, tenkte at vi kunne starte med forsøk når første er ca 2 år. Jeg er jo 33 nå og vi fikk beskjed at vi måtte gjøre det vi ville fort, da det ikke var så mange egg å skryte av. Men samtidig, så tenker jeg at jeg vil ikke begynne for tidlig heller, både mtp barnet jeg har og kroppen min. Jeg vil jo bare kose meg og nyte den store gleden det er å være mor.

Men samtidig har jeg denne panikken for at jeg ikke skal få flere barn og føler på det stresset. Ikke lett dette, det beste hadde bare vært om det gikk på naturmetoden :)

Gjest To små gull♥

Jeg kjente også ønsket om et barn til veldig raskt etter fødselen. Vi ønsket jo to litt tette, så vi hadde første søskenforsøk da eldstemann var 5 mnd. Jeg ble overraskende nok gravid på første forsøk og har nå to barn på 1,5 og 2,5 år.

Det at man må nyte babytiden osv er for meg bare svada, jeg nøt da babytiden like mye med min første skatt selv om jeg var gravid og ikke i form. Føler allikevel ikke jeg gikk glipp av noe før kanskje de siste ukene av svangerskapet, da var det tungt.

Nå nyter jeg tiden med mine to fantastiske mirakler. De er enormt glad i hverandre og har så mye glede av hverandre. Klart det har vært slitsomt i perioder, men alt i alt bare morro. Hadde gladelig gjort det samme igjen.

Når dere føler tiden er inne så bare sett igang. Det er ingenting i veien for å få de tett, og det er mange fordeler med det. Kanskje bruker dere lang tid og da er dere nok bare glade for at dere begynte tidlig.

Jeg skulle egentlig igang igjen med søskenforsøk nå, men pga jobb må jeg nok utsette det litt.

Masse lykke til!

Jeg syns det virker som de fleste er ganske fornøyd med hvor tett barna deres kom. Snakket med ei veninne om dette som har 3 år i mellom sine. De hadde prøvd å få tettere, men var veldig fornøyde med at det bare var 1 bleiebarn i huset samtidig. Også mange andre praktiske fordeler ved at ikke begge trengte hjelp til alt.

Venter nr 1 nå, men jeg er 37, så trur vi prøver på en til ganske snart. Har bare lysst til å få igjen kroppen min, komme i form osv.

Har 8 embryon på frys, og føler liksom litt omsorg for de ;-) . De blir vel forsåvidt ikke "eldre" selv om jeg gjør det.

Det er bare 1 år og 3 måneder mellom meg og min bror. Kjempemessig for oss to, men mamma sa det var slitsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...