Gå til innhold

Sliter med guttenavn!

Anbefalte innlegg

Vi venter en gutt, og synes det er veldig vanskelig med guttenavn. Jeg liker spesielle, uvanlige, moderne navn, og ikke gammeldagse eller fra topplisten. Tenker litt på Colin, Caspian, Dennis, Emilian, Felix, Gabriel, Julian, Julius, Kevin, Morgan.

Men noen av dem lurer jeg på om ikke er matcho nok (emilian, julian osv), og vi er ikke religiøse så noen blir kanskje litt for kristne (gabriel), og noen av de jeg nevnte nå er jo ikke sjeldne som jeg egentlig ønsker (dennis, felix, kevin osv). Og ellers er det ingen som jeg faller helt for, er veldig usikre på dem. Finner ikke uvanlige navn som jeg liker :P Sambo har et favorittnavn, og det er Lionel, etter verdens beste fotballspiller. Jeg liker det nå, etter jeg har fått vendt meg til det, men er det nok matcho nok? Er usikker på navnet..

For å vise hvilke type navn jeg liker, kan jeg nevne jentenavn jeg liker fordi om vi nå altså skal ha gutt: Ariel, Aurelia, Bianca, Carmen, Cornelia, Emira, Kelly, Liana, Lilja, Lucia, Lilja, Lykke, Mira, Molly, Stella, Ruby, Tamara, Vilja, Zelia osv.

Er noen som har tips og råd til oss? Kanskje det finnes noen navn der ute som vi ikke har oppdaget? Eller kanskje du vil si din mening om de jeg nevnte? :) Men om du bare har negativt å si, trenger du ikke si det :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142874300-sliter-med-guttenavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig noen som har samme smak som meg... Beynnte å lure på om jeg var helt på jorde når jeg ser på alle di spesielle navnevalgene folk har, om jeg kanskje var helt utdatert. Jeg har samme smak som deg... Digger di aller fleste....

Luca syns jeg er bare nydelig, bare som et lite tips,... Hadde Caspian på lista mi men har bare fått jenter... Jeg liker litt poppisnavn også... Som Noah.... Bare elsker det...

Lykke til med navnevalg... du hadde vertfal mange fine å velge i...

Annonse

Litt rart å si at vi kan komme med meninger, og i neste setning skriver du at du ikke vil ha negative svar. Skjønner ikke vitsen med å si at folk skal komme med meningene sine da.

Jeg kommenterer litt, jeg da. Vi har veldig ulik smak, men du har noen fine navn som jeg liker godt på listen din.

Rangerer de som i mine øyne er brukbare:

1. Gabriel - Flott navn, og absolutt det beste på listen din!

2. Julian - Ikke helt min stil, men absolutt brukbart.

3. Julius - Digger navnet, men det blir litt for komisk også på en måten.

4. Felix - Joda, greit.

Colin, Kevin, Caspian, Morgan, Dennis og Emilian er veldig harry etter min mening.

Lionel var litt feminint synes jeg.

Heia Gabriel! Flott navn, og ikke for religiøst! Det er vakkert og sterkt :-)

Liker Molly, Lilja og Kornelia (med k) av de du nevner.

Guttenavn felix går an + Gabriel er pent.

Mange småharry navn (beklager !!)

Kevin, Carmen, Ariel, Aurelia, Bianca, Kelly, Lucia (!), Tamara ville jeg styrt unna - for barnets skyld.

Om du ikke vil ha negative tilbakemeldinger skal jeg la vær å kommentere Colin, Caspian, Emilian, Felix, Gabriel, Kevin og Morgan.

Dennis synes jeg er litt barnslig, høres ut som en liten rampegutt, ikke som en voksen eller eldre mann.

Julian er jeg enig med deg i at er litt lite maskulint, om jeg skal se bort i fra det er det helt greit.

Julius liker jeg egentlig godt, men folk i Norge har jo veldig sterke assosiasjoner til apen i Kristiansand da, men det der får du avgjøre selv.

Synes ikke noe om at foreldre oppkaller barn etter idolene sine, vi vet jo for eksempel ikke hvordan det kommer til å gå med Messi i framtiden. Nå er det kanskje bare kult blant smågutta å hete det samme som han, men jeg vet ikke hvor moro det hadde vært å hete Britney for et par-tre år siden for eksempel.

Ser ut som du liker latinske navn så jeg søkte litt på det:

Amandus

Amadeus

Bendik

Benedict

Cornelius

Leo

Martinius

Paulius

Rasmus

de blir fort litt feminine da.

Syntes Lionel var litt kult jeg..Ellers liker jeg Colin, Caspian, Emilian, Felix, Gabriel, Julius og Morgan..

Dattern min heter Bianca til førstenavn, så vi har ganske lik smak.

Andre guttenavn jeg liker er

Raphael

Cornelius

Dante

Olivier

Nicholas

Nathaniel

Olaves

Eliah

Selmer

Flavian

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...