Gå til innhold

Dere nybakte mødre - baby 0-1 mnd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med søvn hos dere? Sover dere når babyen sover?

Sover dere på dagtid?

Jeg klarer ikke legge meg å sove på dagtid jeg, føler det blir helt feil å legge seg. Må jo få unna husarbeid osv når mini sover :P

Han er 4 uker i dag, og det hender seg at jeg dupper på sofaen om kvelden når jeg endelig får satt meg ned da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karoline-jenta vår er 5 uker, og sover heldigvis mye enda. Har en 3 åring i tillegg, så det er godt å få litt alenetid med henne også.

Hun sover litt i hytt og pine egentlig, og er våken ca. 10-45 minutter for mat, ny bleie og litt sosialisering. Sover i vogna ute på dagtid de dagene det er vær til det, ellers sover hun inne i vogna eller på armen :)

Legger henne i 22 tida i egen seng, da sover hun til 3-4-5, og får mat og kommer over i vår seng. Vi pleier å stå opp engang mellom 9 og 10.

Skrevet

Mini er 2 uker.

Foreløpig er det ikke noe rutine på soving på dagtid, da kan hun enten sove 30 min eller 3 timer i strekk.

Hun får mat alt fra 1,5 til 4 timer mellom hver gang.

Om natten sover hun godt. Sover som regel 3-4 timer i strekk og får mat da i 22-23-tiden og så når hun våkner. Sover også godt på morgenen, så vi står opp mellom 9 og 10 en gang. Prøver å ha henne i egen seng, fungerer stort sett.

Foreløpig har mannen vært hjemme, så husarbeid har vi gjort litt innimellom.

Skrevet

Min gutt er tre uker.

Han sover mye på dagen. Er ikke noe mønster enda.

Han spiser siste måltid rundt 23-24 tiden og så legger vi oss. Da bruker han som regel å sove til 05 tiden. Da er det nytt måltid og så står vi opp i rundt 08-09 tiden. Da er det mat hver 3.time.

Ser den med å prøve å få gjort ting når baby sover. Er sånn jeg også. Klarer IKKE å sove om dagen.

Skrevet

Jenta mi er 2,5 uker og har hele tiden sovet veldig mye. Vi legger oss i 23-24 tiden etter siste måltid og står opp i 10-11 tiden, som oftest etter at hun har fått mat. Jeg får som oftest ikke sove før i 1-2 tiden siden hun ofte blir veldig våken akkurat i leggetiden, så blir det 2-3 matinger etter det. Kunne trengt noen flere timers søvn, men får ikke helt til å sove om dagen. Blir ikke så fryktelig mye husarbeid heller siden hun ofte vil sove hos meg på dagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...