MammaKos Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Andre med helt villt nærhetssyke babyer?? Vi kan ikke legge henne fra oss mer enn MAXMAX 10 minutter... Og ikke nok med at hun konstant skal være på armen, men helst i bevegelse også... Så å sitte på fanget i soffaen duger ikke... Bilkjøring er et mareritt for da må hun sitte i bilstolen sin... Er det noe å gjøre med dette?? Hun er jo kun 3mnd, så hun må vel få den nærheten hun har behov for..?? Takk for svar...
kinaputten Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 skjønner deg godt Mini her hater og kjøre bil, såfremst det ikke sitter noen bak der med han og underholder. Og det er jo ikke alltid jeg kan ta med en underholder for han :/ Så da blir det ofte hyling og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært nødt til å stoppe langs motorveien. la meg bare si det sånn, det kan godt ta lang tid å kjøre en tur som vanligvis tar 20 min.... heldigvis liker han bedre å ligge i baby gymmen og lekegrinda. Kjøpte en uro til grinda, og den er bare SÅ fasinerende Eneste er at han krever at den skal spille twinkle twinkle little star hele tiden Men for å svare på spm ditt, så tror jeg bare vi må belage oss på at det blir bedre når de blir større. Og noen ganger må du bare la jenta di sutre litt der hun ligger, såfremst du vet at alle behov er stillet. Du må jo få laget deg litt mat, gått på do etc.
Ella S Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Jo da, kjenner veldig godt til det der!! 10 min er leeenge her i huset..! Har ei lita ei på tre mnd jeg også som helst skal bli bært rundt i rommet mens hun sitter så høyt at hun kikker seg rundt i rommet (og nåde oss om vi prøver å sette oss ned!) eller til nød sitte i fanget og kikke seg rundt. Bæreselen har blitt kjip, for da ser hun jo ikke annet enn rett inn i meg - synes hun er litt liten til å sitte andre veien enda. Soving skal dessuten foregå i noen sine armer (på dagtid), til nød i vogna hvis den er i konstant bevegelse, eller tett inntil meg på nattestid (vet det ikke er anbefalt, men hva skal man gjøre da? :-/ ) Jeg har en teori om at hun skal få all den nærhet hun trenger, men herremin så godt det er når pappa kommer hjem fra jobb og kan ta over litt!
Mammahjertet <3 Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Dere er jo tryggheten hennes. Så det er derfor liker hun å være nær mamma og pappa. Jeg tror at hvis dere får en harmonisk og trygg baby hvis dere gir henne den nærheten hun vil ha Hva med å bruke bæresele hjemme. Da får hun jo masse nærhet samtidig som at du kan gjøre diverse i huset. Men selvsagt oppmuntre henne til å leke litt på egen hånd også. Jeg tror dette går seg til litt når hun blir litt mer interessert i lekene sine osv. Da får hun litt underholdning på egen hånd. Da er det ikke bare mamma og pappa som er tingen liksom, hehe.
lillespire08+10 Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 Åh, akkurat som om jeg skulle skrevet det selv :-) Greit å vite at det er flere babyer (alle?) som er sånn Her skal det bæres og bæres..skal se framover, og man skal IKKE sitte i sofaen (kjeeeeedelig!!). Vil helst sitte 90 grader, men det bør man jo ikke... Altså, blir fort utålmodig i vippestolen som er 45 grader, hehe. Huff, er litt slitsomt i lengden. Blir sliten i ryggen av bæretøy også jeg, går an for ei lita stund men. Men det blir vel lysere tider i vente:) Noen som husker/ vet når de begynner å avta med denne bæringen?
bitthen Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Det går over!!! Min gikk det over med i 4-5 mnd. alder. Da han var 3 mnd sverget jeg at jeg ALDRI skulle ta han med på tur i bil igjen, hehe, nå går det derimot mye bedre heldigvis
kinaputten Skrevet 6. februar 2011 #7 Skrevet 6. februar 2011 puh, godt å høre bitthen Er ganske så stressende til tider i bilen. Var på konsulatet her om dagen for å skaffe pass til mini. Mamma var heldigvis med, for han ville ikke la meg fylle ut papirer etc. Hver gang jeg sa noe til konsulat damen, så sa hun bare, unnskyld jeg kan ikke høre deg Mini hadde hylekonsert de lux Også en stressende dag med andre ord. Man synes jo synd på de andre man plager med hylinga. Og i Spania hver gang mini hyler og andre hører det (spanjoler), så sier de med en gang, han er sulten jo! Nei det er han ikke, nettopp spist takk som spør Men det er visst typisk spansk å gå bort til fremmede babyer som gråter for å prøve og trøste den Kunne godt klart meg uten innblandingen da, er nok stresset som det er
cadence Skrevet 6. februar 2011 #8 Skrevet 6. februar 2011 3 1/2 mnd her, og er likens. Å sitte på fanget i ro er umulig, det må bevegelse til. Og nesa skal være vendt ut mot rommet, ikke inn i kroppen til mamma eller pappa. Alternativt kan hun være plassert høyt opp på skulderen slik at hun har fri sikt bakover og til sidene. Vippestol er greit, ei stund. Men hun vil også sitte med 90 grader, så i lengden er ikke vippa populær. Bilkjøring går som regel veldig bra. Sovner oftest ved puppen, men legges i vogna etterpå. Om natten er det mammas kroppsvarme som er gull verdt. Det har hendt seg at pappaen har lagt seg før meg, og vesla har da "makket" seg inntil han (ho er som et varmesøkende missil!!) og hun reagerer med et kjempehyl! Det der var jo ikke mamma!!! Men, man må vel se sjarmen i det hele for å "holde ut":)
MammaKos Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2011 Hehehe - merkelig det er så mange babyer med samme "symptomer"... Veldig enig i det der at man kun skal sitte i 90 grader - hehe... Ikke stas å ligge bakeover som en baby.. Håper virkelig hun trives mer i sitt eget selskap SNART! Betryggende å høre at det (forhåpentligvis) ikke er så lenge til... Er jo UMULIG å bevege seg ut av huset!! Ærender i bil, café etc er bare å glemme.. Og hvis man skal ha gjester på besøk hjemme må man jo bare stå og gå... Så er jo ikke så lett det heller... Heldigvis (!!!) liker babyen min å sove i vognen selv om den står stille... Sove inne er bare å glemme... Har dere også problemer med å amme når babyen er "rastløs"?? Jeg har erfart at jeg må helst amme etter hun har sovet når hun er rolig, hvis ikke vil hun gjerne at jeg skal gå og amme.. JA! Gå rundt i huset og amme..... Litt ond sirkel; vanskelig å legge henne når hun er sulten, vanskelig å få henne til å ta puppen når hun er trøtt.... Hmmpff... Man blir litt tussete av disse små )))
mariabee Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 N¨år jeg leser om hvordan andre har det, får meg virkelig til å skjønne og sette pris på hvor heldige vi er altså Her va vesla kun grådig nærhetssøkende den første mnd. Da ville hun helst sove på brystkassen min og å sove i kurven, det var ikke så veldig aktuelt. Da sov hun hos oss i sengen, da og helst på brystkassen. Så mye søvn va lite aktuelt. Nå er hun 2,5mnd og en drøm å ha i hus. Nå vil hun helst ligge i kurven eller vogna når hun er trøtt. Bysser vognen til hun sovner, og da kan d gå fire timer før hun vil våkne igjen - dersom vogna står ute selvfølgelig. Har innebygd glass altan som jeg åpner opp. Så står veldig fint der de dagene d ikke blir tur! Om kvelden når siste måltid før natten blir, ca 21-22. Alt ettersom. Etterpå legger jeg henne i kurven på soverommet, svaaakt lys og kaldt og godt. Da sover hun etter fem minutter. Jeg ligger v siden av et par minutter, enten for at hun skal se meg eller for å passe litt på den smukken som av og til fyyker milelangs vekk for hun tutter så fælt. Og da sover hun til fem seks tiden, får mat og sover videre til ni
cadence Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 Kan jeg få oppskriften på hvordan dere lagde henne???
mariabee Skrevet 6. februar 2011 #12 Skrevet 6. februar 2011 vi traff blink på første forsøk, så vi har vel bare vært veeldig heldige fødselen var imidlertid veeldig tøff, og med en jente som den første mnd ville ha mat omtrent hver andre time. Mine kjære brystvorter falt nesten av og fikk voldsom betennelse etter hvert. Nå er hun flaskebarn og overgangen gikk veldig fint, men savner ammingen veldig. NÅ nyter vi tiden med gullet vårt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå