Gå til innhold

liten kul under navlen i uke 15, da må jo jeg ha en elefant inni dær;) andre?

Anbefalte innlegg

heisann...

under uke 15 står det at man nå har en liten kul under navlen og at nå er midjen borte. På meg er det mer som at hele magen er på størrelse med en avlang fotball.... tror jeg må bære på en elefant...hehe

andre som har det likedan?

er forresten nr 2 så jordmor sier det er normalt at man blir større, men jeg tror det nå ikke før jeg har vært på ultralyd....mistenker tvillinger da det er i familien.

bare 4 uker igjen til UL ;)

Fortsetter under...

Hadde jeg ikke vært på UL hadde jeg seriøst trodd det minst var 3 inni der :oO. Nå venter jeg riktignok nr 4, og man blir fortere større for hver gang, så er jo ikke så rart. Jeg er nå i uke 17 og har en venninne som er 1. gangs og er i uke 30, og hun er bare litt større enn meg...

Det er helt normalt at man blir større fortere for hver gang, men så stangnerer det litt så man er ikke noe særlig større enn normalt mot slutten.

Lykke til på UL :)

Oi oi så morsomt Petrine :) Føler meg nesten litt "unormal" her inne siden jeg venter nr 4 :P Føler at det er endel 1. og 2. gans fødende her inne :)

Skjønner hva du mener, jeg er faktisk større nå enn jeg var med nr en når jeg fødte hun :S Husker fra nr 3 at jeg ble veldig fort stor da og men at det stangnerte litt når jeg kom meg til uke 20-25. Så da tok alle andre meg igjen :))

Om jeg skulle fortsatt og vokse i det tempoet jeg gjør nå, hadde jeg ikke kunne gått eller beveget meg mot slutten :)

Lykke til petrine :) Hvor langt er du nå på vei?

Annonse

Alltid artig å treffe på andre i samme situasjon :o) Men min første var det ikke mange som var klar oveer at jeg var gravid engang. Kunne ikke se det på meg. Så det var mange som lurte på hvem sitt barn jeg trillet tur med hehehe =)

Jeg er nå i uke 15 =) Enn du da?

Her er magebilde tatt i dag:

http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/586834/offset/4

Åh, godt det ikke bare var meg som er enorm allerede. Er ganske liten og tynn og nå er jeg like stor som jeg var da min forige var 6 mnd på vei! er bare 13 uker på vei!! Og det er bare en, for har vert på tidlig ul siden magen var så stor, hehe.

I forrige svangerskap, som var mitt første, var jeg DIGER. Jeg hadde problemer med å skjule graviditeten frem til uke 12. Hele veien lå jeg langt over normalen på helsekortet. Ut kom en liten tass på under 3000 gram. Så stor mage er ikke nødvendigvis hverken elefanter eller tvillinger.

Nå er jeg 24 uker på vei med nr 2, og jeg kan fortsatt skjule at jeg er gravid hvis jeg går inn for det, så logikken i at man blir større med nr 2 stemmer heller ikke alltid.

Herregud så deilig der er og både lese og se at andre har mager:-). Håper virkelig at magen må slappe av litt framover, ellers vil jeg ha virkelig store problemer til sommern.

Annonse

Ehem..... I uke 13 så var SF-målet mitt 17 cm!! (!!!) Nå i uke 17 så har livmora mi kommet til nesten toppen av naveln... så ehem.... jadda.....

En valross til melder seg på! Snakk om nedtur når termin blev flyttet 2 uker frem og samboer og jeg som allerede hadde konstatert at; joda, magen er veeeldig stor for å være i den uken jeg trodde jeg var, he, he.. (fast altså 2 uker kortere, hi,hi)

Enda en stranda hval som melder seg inn her.... Er bare 15 uker og har flere ganger fått kommentaren; "Jøss, bare 15 uker? Det ser ut som du er minst 5 mnd!! Sikker på at d ikke er 2 inni der????" Så jadda!! Stor her også... Var hos jm forrige uke og hun fant ikke livmora mi så fikk ikke målt sf-målene (*skuffa*) så får bare vente til ul 3.mars...

Dette er forresten nr 2 og har ingen tvillinger i familien...

Det er med glede jeg konstaterer at det er så mange av oss! Jeg kan ikke gjøre annet enn å føye meg i rekken.. Jeg har en venninne som ligger en måned foran meg, og jeg er godt større enn henne. Er bare magen som har vokst, for jeg har ikke gått opp noe i vekt (enda). Men den er jo fiiin da.. så er det jo unektelig litt koselig å se ordentlig gravid ut :) Ryktene sier at det vil stagnere, så jeg krysser fingrene for det.

Jeg var også en av de digre magene:) Men så fikk jeg ett annfall av den kraftigste diarreen man kan tenke seg. Varte bare 1 -2 timer, men magen trakk seg voldsomt tilbake. Så det er nok litt av hvert inne i der som gjør at vi blir så store :) Venter nr 5 så her plopper magen ut så fort det blir litt luft inne i der :D Gleder meg til "ny" skikkelig gravidmage. Nå føler jeg meg bare tykk :(

Kos dere med magene.Det er bare så fint med babymager <3

Hei alle sammen og takk for mange morsome vinklinger av magene. ser dere for meg her jeg sitter...hehe...

det er godt å høre man ikke er den eneste...føler meg jo som en flodhest til tider, og med termin i august føles det noen ganger uendelig lenge til i forhold til magestørrelsen..... men dere har jo alle rett i at det er bedre med en skikkelig mage enn å bare se feit ut ;)

Har vært hos jordmor 1 gang, men hun målte ikke så jeg vet ikke hvordan sf målene er. håper hun gjør det neste uke når jeg skal på kontroll :)

Lykke til alle sammen

Vel... Først var jeg bare oppblåst og treg i magen, så jeg ble liksom vant til at jeg hadde "mage" ganske tidlig, i 1. trimester.

Så normaliserte magen seg og gikk og ventet på mage-magen. Baby-magen. Men syntes ikke jeg så noen forskjell. Utviklingen gikk sååååå tregt! Og jeg innbilte meg at ingen på jobb så noe som helst. Før i uke 14, da jeg fortalte om graviditeten på jobb. Og fikk vite at 2 stk. hadde gjettet det allerede. For lengst. Wot...? Men det synes jo ikke noe særlig, jo! tenkte jeg.

Før jeg tok meg en real titt i speilet selv, med nye briller på, og skjønte at vupps! DER var magen, gitt! Og den var jo svær! :-O Når kom den?? Uten at jeg merket noe som helst. Ha ha! Så sånn gikk jeg og ventet og ventet, på noe som allerede var der.

Tok et ordentlig mage-bilde i dag og ble igjen helt forbauset, over hvor SVÆR den er! Er 15+3 idag. Og så får man slike emosjonelle aha-opplevelser i samme slengen, når man ser seg selv litt på avstand. Om at man faktisk er....gravid, jo! Og så blir jeg litt ekstra rørt selv! :-)

Magen min:

http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail_user/590654

Og kun 1 inni her! Sjekket! ;-)

Vær stolt av elefant-magene deres, jenter! De er SÅ fine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...