Gå til innhold

PUSTEALARM- er det noen med erfaring med det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt siden vi var på sykehuset hatt angst for krybbedød. Da vi kom hjem fra sykehuset var det så ille at etter at jeg hadde lagt baby i sengen sin og skulle legge meg til å sove selv, så lå jeg helt anspent og gråt av angst for at han skulle slutte å puste når jeg sov. Jeg var nesten bare gla for at han nesten ikke sov på natta, og følte meg bare trygg for å sove når pappaen passet på han. Så derfor bestilte vi pustealarmen babysense på barneshoppen.no. det er en plate med sensor på som man legger under madrassen til baby. hvis baby skulle slutte å puste skal alarmen ringe etter 20 sekunder. Følte enorm trygghet med dette og klarte å sove. Når vi tester alarmen uten baby i sengen ringer den etter 20 sekunder. Men for et par dager siden tok jeg baby ut av sengen og glemte skru av alarmen. Den ringte ikke før etter 7 minutter. Da ble jeg kjemperedd igjen og følte den ikke var til å stole på. Jeg ringte og skrev mail til der jeg hadde kjøpt den og leverandøren forklarte på mail på svensk, at det var slik jeg forsto det fordi madrassen komprimerer seg etter at jeg har tatt baby opp av sengen og at dette kan senses som pust, derfor kan man ikke regne med at alarm ringer med en gang man røsker baby ut av sengen. men derimot når baby allerede ligger i sengen og skulle slutte å puste så er madrassen allerede nedkomprimert så vil den reagere innen 20 sekunder. det sto at det teknisk sett ikke var mulig at den ikke gjorde det. og at eneste feil som var mulig var falsk alarm, men ikke at den ikke ringte hvis babyen ikke puster.

er det noen her med pustealarm? Og stoler dere på denne? Dere må gjerne si at jeg er hysterisk, for det er jeg faktisk:) Men så lenge alarmen gir meg trygghet og man kan stoele på den så er det verdt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pustealarm, og har hatt det til alle mine 5 barn. Helt supert! Har glemt å slå av alarmen flere ganger, men da har den alltid ringt etter ca.20 sekunder.

Skrevet

hei, jeg har angel care sound monitor og er veldig fornøyd med den. Har ikke hatt falske alarmer (bank i bordet) og den piper etter 20 sek, noe den ofte gjør fordi jeg i søvne glemmer og slå den av.

Tror ikke jeg hadde sovet så godt uten alarmen heller :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for svar=)) Babyen min har kolikk så derfor har jeg ikke fått skrevet tilbake.

Jeg stoler ikke på min alarm siden den ikke løser seg ut når jeg tar opp babyen:(( i følge leverandøren er dette naturlig pga at madrassen trenger tid før den komprimerer seg igjen, Det synes jeg høres rart ut. Men jeg slo meg sånn noen lunde til ro med det. Nå løses derimot ikke alarmen ut når jeg tester alarmen. lyset blinker grønt som om baby ligger i sengen når han ikke gjør det. Og da fungerer den ikke som den skal:(( Kjenner jeg får helt angst av dette. Lissy, har du også samme alarm som costamummy&mini bamsen?

Og hvor har dere kjøpt denne?

Skrevet

Heisann!

Jeg også har en sånn Babysense alarm, og har vært veldig fornøyd med den, aldri gitt falsk alarm. Men noe jeg har lagt merke til er at sensorplata er såpass sensitiv at den registrerer ikke bare babyens pust, men andre minimale bevegelser. Feks hvis man kommer nærat sengen. Kan det være årsaken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...