<3 Satser på 2012 bebis <3 Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Er nå ca 7 uker på vei, men allerede i tre ukers tid nå så har jeg slitt med voldsom tørste. Jeg starter dagen med en halv liter vann og drikker MYE i løpet av dagen. Jeg var ikke sånn i det hele tatt i det forrige svangerskapet. Er det noen andre her som har hatt det sånn? Tenker jo hele tiden på sukkersyke, men det er ikke så lenge siden jeg sjekket det og alt var normalt! Må få sjekket det igjen kanskje... Dette er grusomt sliiiitsomt (
Heklemamma Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Jeg er ikke sånn hypertørst, men jeg kjenner absolutt en forskjell fra før jeg ble gravid. Så jeg drikker nok endel mer nå enn jeg vanligvis gjør. heldigvis så går det i appelsinjuce og melk, så jeg er i det minste sunn.
milla?84 Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Jeg er også veldig tørst, og tenker naturligvis også på svangerskapsdiabetes :-S På første kontroll leverer man urinprøve, som blir testet for å se om man har sukker i urinen. Hvis du ikke har det, har du ikke diabetes ! ..har jeg lest i alle fall :-)
zombie2be Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 jaa!! de første ukene drakk jeg nesten konstant kaldt vann, tom om natta måtte jeg drikke en halvliter.. men nå er jeg i uke 12, og de 2 siste ukene har det gitt seg veldig:) deilig! tror d er normalt, var ikke noe sukker i urinen min hvertfall.
Zelda75 Skrevet 6. februar 2011 #5 Skrevet 6. februar 2011 Jeg er også utrolig tørst..., 8 år siden siste svangerskap , så jeg husker ikke om jeg var det nå. (Visste ikke att det kunne ha noe med diabetes å gjøre da.) Men det jeg har hørt er at det er normalt å være tørst de fførste 3 mnd.Er også plaget av munntørrhet og hodepine.
blizzy Skrevet 6. februar 2011 #6 Skrevet 6. februar 2011 Hei! Jeg har også vært - og er utrolig tørst. Spesielt på dagtid på jobb. Drikker vannglass etter vannglass etter vannglass! Er 8+5. Kan ikke huske at det var slik sist, men satser på at det ikke har noe med diabetes å gjøre. Jeg tror tørste i forbindelse med diabetes er enda mer ekstrem. Det gjelder ihvertfall vanlig type 1 diabetes. Det kan jo være at svangerskapsdiabetes oppfører seg annerledes... Får vel sjekket det hos lege ca uke 12, men er ikke så engstelig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå