Gå til innhold

Baby 4,5 mnd som ikke vil sove

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg har prøvd det meste, og tar i mot nye forslag med stor takk!

Fra å være et murmeldyr av en baby, har ho de siste 6 ukene nekta å sove. I førsten var det bare kvelden som var problematisk, nå vil ho ikke legge seg om dagen heller.

Ho bælskriker med en gang ho blir lagt ned, enten det er i sin seng, vår seng eller i vogna. Roer seg ikke før ho blir plukka opp, og da er ho blid som en sol! Som regel sovner ho av utmattelse, gjerne 3-4 timer etter de første trøtthetstegna dukka opp :/

Jeg har prøvd å suge til meg tips fra andre tråder, men nå klarer jeg ikke komme på mer.

Dette er prøvd, og funker ikke:

- Trille tur

- Bæresjal

- Mat rett før legging

- Vente en stund etter mat med å legge

- Legge meg ned sammen med ho

- Synge/prate med monoton stemme

- Bysse (ho har aldri sovna i armene våre...)

- Massasje

- Ammes/flaskes i søvn (dette funker noen ganger, men enten våkner ho med en gang ho legges ned eller nøyaktig en time senere, og da er det på'n igjen)

- Sitte ved senga og roe ho ned, går ikke siden ho bælskriker og ikke enser at vi sitter der

- Vente til ho sovner av seg selv (ho sovner ikke av seg selv)

- Lyst/mørkt/litt lys i rommet

Det er samme greia enten det er jeg eller pappa'n som legger. Noen ganger virker ho sulten selv om ho akkurat har spist. Etter at vi begynte med flaske ser jeg jo hvor mye ho spiser hver gang, og det er sjelden mer enn 80-100 ml av gangen. Vet ikke om det har noe å si..

Jeg skal spørre helsesøster om råd, tenkte bare å høre med dere først!

Det er forresten ingenting galt med nakke el.l.

Hjeeelp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...