Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann har endelig fått barnet mitt til å ta flaska litt ivertfall, men det jeg får i han gulper han bare opp igjen. Er det noen andre som også har det slik, å vet dere forfor det skjer? Tenkte kansje at han svelgte luft eller noe. Han tar bare de flaskene me flat tut.

Håper noen har et svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han får i seg litt for mye på kort tid, da hender det at de gulper mye opp igjen om de er vant til pupp. Jeg kjøpte dr.Brown flaskene til gutten min når jeg slutta å amme. Det funket veldig bra mtp mye gulp og luft i rørsystemet :)

Skrevet

Med mini er det to typer gulp. Den ene typen hvor det kommer for mye i magen på kort tid, magesekken er jo i utgangspunktet ganske liten (på str med en valnøtt rett etter fødselen) så den skal utvide seg ganske mye under måltidet. Spiser han for fort får ikke magesekken tid til å utvide seg, og det overflødige kommer opp igjen. Den andre typen gulp er den som kommer i forbindelse med en rap, at luftboblene ligger under maten, slik at det kommer mat opp sammen med rapen.

For oss funket det å bruke tid på spisingen, dvs smokker med få hull ved melk, og å ikke bare spa på med grøt (selv om han blir utålmodig), og å sørge for at overkroppen er litt hevet når han drikker og spiser, slik at luftboblene kan stige til toppen av magesekken underveis i måltidet.

Vet ikke hvilke flasketyper du bruker, men de fleste får man jo kjøpt ulike smokker til løst :-)

Skrevet

Babyer svelger mer luft når de får flaske enn når de får pupp. men raping underveis i måltidet har du vel kanskje prøvd? Ellers er et godt tips å ligge baby på høyre side, med overkroppen litt hevet en liten stund (20 min) etter måltidet.

Som de andre over nevner kan de også tenkes at du burde byttet smokk på flasken, kanskje kommer det mer ut av tuten enn det baby klarer å svelge unna?

Skrevet

Hvis det er morsmelkserstatning han får så kan jeg komme med et gulpetips :) Vi byttet enkelt og greit merke. Vi prøvde litt forskjellige sorter, de fleste gulpet hun av, nan sprutgulket hun helt forferdelig av.. men nå er vi på HIPP og det kommer ikke en eneste gulp! :)

Ellers kan kanskje minifom være til hjelp for å få opp luften skikkelig så luften ikke "dytter" opp melk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...