Trollmor til 2 Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Som mange her inne kanskje har fått med seg, har jeg flere ganger trodd at det kunne være fødsel på gang... Men jeg måtte vente i 5 dager etter ul-termin før det så visst satte i gang =) Torsdag kveld, litt over kl 19, gikk vannet mitt. Jeg skulle bare endre stilling i sofaen og da begynte det og renne. Ingen tvil om at det var vannavgang! Telefonsamtalen til føden resulterte i sjekk på sykehuset kl 21. Barnevakt til datteren vår ble ordnet og vi dro av sted i spent lykkerus! Pga vannavgang ble jeg ikke sjekket for åpning før det virkelig begynte å gjøre vondt. Kl 03.15 hadde jeg ca 3 cm åpning. Etter et par timer til, ca kl 05.30, hadde jeg nesten 5 cm... Så kl 6 omtrent begyte det for alvor å gjøre vondt! Ny sjekk viste 8 cm =) Jordmor og jeg øynet håp om at lillegutt skulle komme i god tid før vaktskiftet, men det var ikke han enig i... Dog hadde jeg gruelig vondt da kl nærmet seg 8 og trykketrangen meldte seg gradvis. Jordmoren som hadde fulgt meg gjennom natten måtte forlate oss i innspurten pga en avtale hun hadde, men jommen kom hun tilbake så fort hun kunne og hun fikk med seg at lillegutt ble født allikevel =) Lille Jakob ble altså født 04.02.11 kl 09.24. Han veier 2980 g og er 47 cm lang. En liten, men helt nydelig gutt! Til min store glede (pga dårlig erfaring tidligere) trengte jeg ikke epidura denne gangen =) Til smertelindring brukte jeg litt lystgass, men mest bare min mann og varmeflaske. Siste innspurten ble nesten i tøffeste laget da... Med hodet kronet forsvant pressriene! Med ei rie som gjensto for å få han ut... Jeg mått ligge der, med hodet hans så vidt synlig, i nesten 15 min før siste ria kom... SMERTE!!! Men da kom han heldigvis =) Ingen klipping, ingen revning... Ikke et sting! Men litt drama fordi morkaka ikke ville komme. Den løsnet til slutt så jeg slapp operasjon. Nå sitter jeg i senga på sykehuset og beundrer en nydelig og snill gutt =) Og jeg er i super form! Mistet mellom 1,5 og 2 DL blod under fødselen =) Og blør knapt nå. Har vært utrolig heldig denne gangen - med jordmødrene, fødselen og formen min =)
orkidee* Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Gratulerer så mye!! Heldig har du vært! Kos deg masse med gutten din!
aprilprinsesse2011 Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Gratulerer så masse med lille Jakob!!! Kose deg masse nå i tiden fremover:O)
Ella78 m/ A&M Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 Gratulerer så mye med en nydelig gutt med et nydelig navn!
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 5. februar 2011 #8 Skrevet 5. februar 2011 Gratulerer så masse med lille Jacob =)
Sessan <3 apriljente Skrevet 5. februar 2011 #9 Skrevet 5. februar 2011 Gratulerer så mye med vesle prinsen
på'n igjen:)*fødeklar* Skrevet 5. februar 2011 #10 Skrevet 5. februar 2011 Gratulerer så mye med prinsen <3 kose deg masse
theres 1986 ♂ ♀ ♂ + ♀ Skrevet 6. februar 2011 #11 Skrevet 6. februar 2011 gratulerer så mye med gutten, gleder meg så til det er min tur, men det er enda ett godt stykke igjen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå