Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sliter med at lille banet på 3 mnder vrir hodet sitt og sover kun på den ene siden, dermed har han nå nokså skjev hode. (prøver også å vri hodet hans på motsatt side om natta når jeg er muligheter for det, men da vrir han bare tilbake:( ) Om dagen prøver jeg å fange hans oppmerksomhet på motsatt side slik at det vokser rett, men det er ikke bare bare...

Det store spørsmålet er om det vil rettes med tiden?! Er det noen der ute som har opplevd det samme problemet som meg og som vil dele sine erfaringer? Ble deres babys hode rettet opp med tiden, isåfall hvor lang tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en veldig vanlig problemstilling hos de søte små. Heter noe sånt som at de favoriserer en side. Mini her gjorde akkurat det samme, og var flat på ene siden bak på hodet. Når jeg bar han i bæresele så snudde han alltid hodet mot den samme siden.

Etter hvert som han lå mer på magen så trente han opp den andre siden, og sakte men sikkert så ble skjevheten borte. Rundt 6-7-8 mnd så var han ikke like flat i bakhodet lenger og det var ikke synlig at han dominerte den ene siden framfor den andre.

Jeg har flere venner som har hatt samme problemstillingen, og det har ikke vært noe problem i ettertid med noen av barna deres. Mini her er akkurat fyllt 2 år nå.

HOvedtingen du kan gjøre for å motivere er å fortsette å fange oppmerksomheten på motsatt side av den veien h*n pleier å se.

Skrevet

Sjekk denne siden, og se om du kjenner igjen måten babyen ligger på.

www.kiss-kidd.no

Om du mistenker at babyen har kiss, kom deg til en manuellterapaut så raskt som mulig, det er en enkel sak for han å rette på. Helt gratis, og trenger ikke henvisning.

Min sønn fikk konstatert kiss da han var ca 3 mnd, og da var hodet blitt ganske skjevt. Nå er han 3 år, og hodet er fortsatt ikke helt bra. Vet ikke om det noen gang blir det.... Håper det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...