Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare å finne meg jobb når jeg er 5 mnd på vei?

Anbefalte innlegg

Er ganske forvirra nå egentlig. Har mottatt dagpenger fra nav siden midten av desember, og de skal ha meg ut i jobb. Jeg skrev jobblogg og søkte på mange jobebr men har ikke hørt fra noen av dem. Har opplyst i søknadene at jeg er gravid ettersom jeg er såpass langt på vei.

Nå har saksbehandler funnet praksisplass til meg fulltid som jeg ikek kan takke nei til for da mister jeg dagpengene. Problemet er at min søster har kunnet hjelpe til med barnepass men nå er ikke det aktuelt lenger siden hun har fått ny jobb, så jeg har jo ingen til å da passe ungen mens jeg skal være i praksis.

Har nå snakket med barnehagen min mor jobber i og de skal se om de kan klare å få plass til henne der, så har søkt på masse fulltidsjobebr nå, for det er jo bedre å gå fulltid med full lønn enn full praksis med kun dagpenger, etetrsom vi nå (hvis vi får henne inn) må betale for bhg palssen og kontantstøtten forsvinner. Spørsmålet er vel egentlig, er det noen som helst mulighet for at noen ansetter en som er gravid og skal ut i permisjon ca 10. juni?

Fortsetter under...

Hmm, vanskelig det der. Jeg har termin 12. juni, og har akkurat fått meg jobb, begynner om en drøy uke. Jeg var på intervju tidlig i desember, og valgte da å ikke si noe om graviditeten. Da jeg fikk jobbtilbud nå, sa jeg ifra om graviditeten, og fikk da til svar at de ikke har lov til å trekke tilbudet på bakgrunn av dette.

Du kan jo være kynisk og velge å ikke si noe, hvis du fortsatt kan skjule det på intervju, men det føles sikkert veldig vanskelig, gjorde ihvertfall det for meg! Samtidig er jeg usikker på om noen vil ansette en som har kommet såpass langt...

Lykke til uansett!

Åh da var du heldig. Trodde man var nødt å opplyse om graviditet etter 5 mnd slik at arb giveren kan finne noen til å erstatte deg når du skal i perm, vet ikke hvordan dette fungerer når man søker jobb, men kanskje ikek så kjekt å jobbe en plass der det blir sladder osv fordi jeg egentlig har "lurt til meg jobben".

Tror kanskje jeg har greid å fikse meg da ved å få jobbe helg i blomsterbutikken som faren til ei veninne eier, men det e rjo så mye styr med at man kun kan jobbe ås så så lite for å beholde dagpengene, og hvis han trenger meg 1-2 dager i uka + helg slik som hun sa så gjør det at jeg mister dagpengene, men kun har ca halvparten av det jeg får i dagpenger. Syns systemet er lagt opp litt rart, så hadde jo vert best med 100%.

Takk for svar forresten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...