Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min fikk sin første tann i går. Det gikk overasskende bra! Litt sutring men ellers i fin form. Har sett at "spora" til tennene har liggi høyt oppe lenge, og det var egentlig den fasen som var værst ifh til smerter.

I dag ser jeg at de to øverste tennene har begynt å presse på. Det er veldig rødt og sårt tydeligvis, for gutten min kniper igjen munnen når jeg skal kjenne. Hehe :)

Er det noe i det at barn som får tenner sent for gjerne de veldig tett eller samtidig ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er helt individuelt. Tulla mi fikk først en tann, også kom en tann til dagen etter. Så gikk det to måneder så kom to tenner oppe på en gang.

to måneder etter det igjen kom det 3 tenner på en gang. To opp og en nede.

Skrevet

Tenner kommer gjerne i par, så flere tenner samtidig er ganske vanlig i grunn! Eldstejenta mi fikk hele 5 tenner samtidig rundt 7 mnds alderen husker jeg, DET var noen litt tøffe dager og netter ja :P

Skrevet

Jaja, nå kjente jeg øverste tann spratt ut og. to nede og en oppe på en dag. Ikke værst :)

Tror det er invudelt ja, kan virke sånn. Snakket med naboen tilfeldigvis istad. Hun er tannpleier. Hun sa de aller fleste får en tann nederst først også er det gjerne et opphold på noen uker, kanskje dager så kommer det en til :) Er visst noen tenner som kommer i par og noen som kommer en og en. Lærte meg no nytt i dag og gitt ;)

Skrevet

Hos vesla mi kom det tre tenner igjennom tannkjøttet i løpet av 3,5 timer.. og fire dager etter kom en til.. Alle fire ved siden av hverandre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...