Gå til innhold

Lavkarbospørsmål: Er wasa fiber + lov/OK hvis du går på lavkarbo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Les på pakken hvor mye karbo det inneholder. Jeg tror det er svært få knekkebrød man "kan" spise på lavkarbo, hvis du ikke lager selv da. Og så spørs det selvsagt hvor slavisk du skal følge opplegget og hva annet med karbo du har spist den dagen.....

Skrevet

Ok. Så hvis jeg spiser 2 av dem til frokost, så har jeg brukt opp hele dagens karbokvote.

Dette med brød er det vanskeligste med hele kostholdet. Ikke noe problem å kutte pasta, potet, ris og vanlig brød, men akkurat disse knekkebrødene synes jeg er vanskelig. Spiser 2 til frokost og av og til 2 til lunch. Men det er vel en tilvenning...

HI

Skrevet

Om du spiser lavkarbo, og ikke ketose, så kan du spise dem.. Fiber er viktig i lavkarbokost, så du skal faktisk regne fra fiber! Karbohydrat minus fiber. Da har du "styggetallet". :)

Selv regnet jeg på denne måten mens jeg gikk på ketolyse, og selv da gikk det helt fint. Jeg holdt meg trygt i ketose hele veien. :)

Skrevet

"I en lavkarbo diett trekker du fra fiber mot karbo da disse utligner hverandre.

Karbohydrater minus fiber = 0 gir deg best resultat for lav karbo diett og ketose."

Avsnitt fra ketose.no

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...