Gå til innhold

Orker ikke mer - til dere som har babyer som KUN sov ute på tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere klart å gjøre noe m dette?

Jeg kan bare ikke fortsette å gå og gå HVER gan hun skal sove, særlig nå som hun plutselig tror at morgenen begynner før 5...

Hun våkner om jeg går inn i en butikk, stopper å gå i 5 sekunder osv, sunt for meg å gå selvfølgelig nen en gang i blant må man jo sove, lage litt mat, gå inn i en butikk osv...

Tips til hvordan man kan få dem til å sove?

Hun hyyyler når hun legges ned i bagen, og sovner når vi går...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Kjenner igjen dette fra jenta mi var liten. Vi måtte rett og slett venne henne på å sovne av seg selv når vogna står i ro. Da la vi henne nedi, satte vogna ute, vugget litt på henne til hun roet seg og så gikk vi inn. Gikk ut når hun gråt og vugget til hun roet seg om og om igjen.. Tok noen dager men til slutt sovnet hun selv. Når vi vugget på vogna gjorde vi mindre og mindre bevegelser til hun slutt ikke merket at vi hadde stoppet.

Skrevet

Gjør det samme som Mrs Bad, og det funker foreløpig veldig greit. Trikset er liksom å vugge vogna litt, men ikke for mye heller, bare slik at hun stopper å gråte, og så gradvis prøve å rugge mindre og mindre for hver gang, slik at man tilslutt kan legge baby rett ned uten noe særlig vugging i det hele tatt.

Skrevet

Dette skal testes ut! Hah! Hun sov akkurat en time i strekk uten vugging (etter en time med styr og våkning og vugging). Kaller det flaks til vi har fått det til noen ganger...

Hun er 3 måneder og haaater å sovne...

Skrevet

her har dagen også startet i 5-6 tiden siste uka, huff, men håper det er fordi han har hatt influensa og at når den er borte, så sover han igjen til 8-9. i går var jeg så trøtt selv at jeg la meg kl 20.30! :)

min lille sover nesten ikke i vogna når vi er på tur. ligger i evigheter og kikker med store øyne og kanskje når vi nærmer oss hjemme, så sovner han, men våkner når vogna stopper :_/ så kanskje han fikk 10 min.....

inne sover han max 30 min, kan ikke legge han ute i hagen. naboene har hunder som bjeffer veldig høyt og vekker/skremmer han med plutselige bjeff.

huff, det er ikke greit med babyer som ikke sover. man vet jo at de har behov for det,D

sorry alle skrivefeil, men har mini henslengt på fanget sovende mens jeg holder smokken inne i munnen på han :)

Skrevet

Ja Er det ikke rart, de er jo trøtte! På en måte litt godt at man ikke er alene om det, men blir jo ikke mindre sliten av den grunn da. Stor sjanse for at hun blir enebarn om hun ikke blir bedre på å sove...

Skrevet

Nå testa jeg også rådet ditt Mrs Bad - etter å ha trilla panisk over små humper, dørstokker osv i uker nå. Jenta mi har plutselig hatt svært vanskelig for å sovne av seg selv(utenom på kvelden) og det har tatt laaang tid å få henne til å sovne - ender nesten alltid med panisk trilling etter noen timer(og en sliten mor). Og så våkner hun uten unntak etter 30-45 min!

Nå la jeg henne ute i vogna og trilla forsiktig når hun begynte å småprotestere.... og overraskende nok ligger hun fortsatt og sover etter 2,5 timer. Halleluja! Det har ikke skjedd på maaange ukene. Krysser fingrene for gjentakelse:)

Takk for tipset:)

Skrevet

min lille gutt på snart 4 mnd vil heller ikke sove av seg selv, han hadde kolikk de første 3 mnd så jeg gikk og bar på han for det var den eneste måten og få magesmertene mindre på, nå så vil han ikke sove uten at jeg går og bærer på han og han er allerede 6,5 kg så det begynner og bli tungt ettersom at jeg er alene med han for faren gadd ikke så fort han skjønte at han ikke ville sove i 20 timer som han hadde lest. har spurt helsesøster om råd men hun sa det ikke var så mye og gjøre før han var rundt 5-6 mnd for da kunne jeg legge han og la han ligge til han roet seg selv, men selvfølgelig gå inn etter noen minutter hver gang for og si at jeg var der, men det vil da si at jeg må gå og bære i litt over 1 mnd til, han sovner sjeldent i bil og i vognen så kommer det helt ann på hvor utslitt han er . noen som har noen tips til en "litt" sliten mor?

Skrevet

jeg har tips til deg jente1988 for vi hadde det akkurat som dere pga den forbaska kolikken vendte jenta mi seg til å bli bæret Heeele tiden og kan ikke sovne av seg selv.dette pådrar man seg bare senebetennelse og dårlig rygg av, jeg er alene med henne så derfor var det bæresele manduca som gjorde livet vårt enklere...når hun kommer oppi den skjønte hun at det var leggetid, de vender seg til det og den bruker jeg hver dag når hun skal ta en lur(el vogna), du bærer men blir ikke ødelagt og sliten av manducaselen, den er go=)

lykke til=)

Skrevet

takk for tipset, men er bare det at jeg kan ikke bære han med ryggen for fikk blodpropp i lungen og lungebetennelse etter fødselen så hvis jeg bærer med ryggen så er det ganske ondt. nei man får bare dårlig rugg og senebetenelse av dette, hvorfor må unger få kolikk det lager så mye trøbbel

Skrevet

uff ikke bra å høre det med lungene, det unner jeg dere ikke=(

nei jeg forbanner den kolikken hver dag, den er roten til alt ondt føler jeg for før hun fikk det så sovna hun av seg selv, jeg kunne sove i senga mens hun kikka på meg ifra sin seng, to timer senere våknet jeg og da hadde hun sovnet rolig av seg selv, meeeeeeen så kom det fæle monsteret kalt kolikk, skulle ønske de kunne brukt mere ressurser på å forske mer på kolikk jeg og finne ut råd mot faenskapet.

vet at det ikke er noe gøy å være sliiiten mor du har min fulle sympati jente88 hang in there=)

Skrevet

men du kom til å tenke på at manducaen er en sele man fester rundt livet/hoftene når jeg bærer er det ikke så tungt på ryggen for den er designet slik at man bærer med hoftene også....vet ikke om det er noe for dere men verdt å merke seg iallefall

Skrevet

ja jeg har set påden så tenkte jeg skulle prøve for det er verdt og teste ut alt for at han skal sove:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...