Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har nå boykotta lunsjflaska.. Drikker 150 ml mme morgen og kveld, samt full posjon grøt morgen og kveld. Sist jeg snakka med helsesøster mente hun det var på grensa med 150x3 ml mme i døynet, men at det gikk bra siden han spiser full posjon grøtx2 i døynet.

Siden han nå har kutta 150 ml lurer jeg på om han får nok kalsium? Er jeg heldig får jeg i han 350 ml mme om dagen ved å lure i han litt mme i frukten til lunsj.

Dagen som den er nå:

kl 08.30: 150 ml mme og full posjon grøt.

kl 12.00: 100-150 ml frukt samt 20-40 ml mme blandet inn i dette.

kl 15.30: Middag og vann. Drikker minimalt, frøser ut det meste.

kl 18.30: 150 ml mme og full posjon grøt.

Spiser ikke på natta.

Er dette nok til en liten kar på nesten 6 mnd?? Skal såklart ta det opp med helsesøster om han ikke begynner å drikke mer snart, men er jo litt bekymret uansett :-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De trenger 500 mg per døgn. Det kommer an på hvilken grøt du bruker om det er nok kalsium. Vil anbefale deg å bruke Nestle 6 mnd grøt (helst en av de uten frukt), hvis han spiser 2 porsjoner av den vil han komme opp i 500 mg kalsium hvis han drikker 350 ml per døgn utenom.

Skrevet

Supert :-) Har Nestle banan-aprikos og vanlig havre i skapet. 6 mnd begge to :-) Da skal jeg la være å bekymre meg og heller nyte tilværelsen som mor :-)

Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...