Ahsel Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Hei Jeg er lykkelig over å nettopp ha tatt en positiv graviditetstest og funnet ut at jeg er 9 uker på vei! Likevel tenker jeg på alt embryoet har vært utsatt for i sine første 6 uker med ferie, jule- og nyttårsfeiring - rett og slett veldig mye alkohol. Er det noen som har erfaringer og synspunkter?
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Jeg kan nå dele mine erfaringer med dette.. da jeg gikk gravid med min første, så visste jeg ikke at jeg var gravid før jeg var nesten 3 mndr på vei, jeg hadde menstrasjonsblødninger helt til 5 mndr da.. og jeg festa mye på de 3 mndne.. var singel og ung Røykte gjorde jeg også, til den dagen jeg fikk vite at jeg var gravid.. Sønnen min har det helt fint, var aldri noe feil med ham. Er jo ikke å anbefale, men når man ikke vet at man er gravid, så vet man ikke det. Jeg var selv veldig redd for dette, men nå gikk det nå engang bra Så jeg sier som legen sa til meg : Slapp av, barn klarte seg da før i tiden åsså, før all forskning osv.. Men ligg unna alkoholen herfra Gratulerer med spira
Gjest Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Har ingen erfaring å komme med. Her ble det vel kun inntatt 1 halvliter før jeg testet positivt. Men ville bare si at ikke tenk på det. Det har helt sikkert ikke gjort noen som helst skade. Det var så tidlig uansett Det er bare å legge alt bak seg, glede deg over alt som kommer og tenke fine tanker- både for din egen del og den lille i magen. Det sies jo at barnet føler både glede og bekymring sammen med mor. Synes det er en fin tanke som hjelper meg med å være litt mer positivt i hverdagen. For gudene vet at jeg kan være negativ nok
Ahsel Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2011 Godt å høre - takk for støtten! Ja, fra i går har det gått i kornprodukter, frukt og Biola, så nå er spira på den sunne linje. Det er så mye som kan skje, så det er egentlig dumt å henge seg opp i noe man ikke får gjort noe med likevel. Det blir spennende å ha første ultralyd til uka og om ikke så lenge forstervannsprøve også (jepp, er 39...). Men i dag har jeg bare gått rundt i baby-butikker og kost meg. :-) Flott at du har fått en fin sønn, og lykke til med nr.2!!
Ahsel Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2011 Ja, helt enig med deg! Det at vi endelig har klart å bli gravide er helt fantastisk og alt annet blir egentlig bagateller. Det er nok en skikkelig tøffing der inne, for jeg har drukket masse kaffe, løpt etter trikken, dykket, klatret, tatt 34 timer lange flyturer og fråtset i alt som står på Mattilsynets fy-liste. :-D Gleder meg til å se det 10 uker gamle frøet på ultralyd på onsdag! Carpe Diem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå