Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Vi har en vemmelig idiot av en nabo som nesten hver helg har høylydte fester og bråk i etasjen over oss. Vi har gang på gang bedt ham roe seg, sist gang orket vi ikke å ta det med ham, så vi ringte politiet. Resultatet var at han kom ned, dritings og skulle banke mannen min, og truet oss med at han har sittet i fengsel de siste årene, så ingen kunne vite hva han kunne finne på.. Jeg er dritredd hele fyren, og med tanke på den trusselen og barna mine som leker i gata, er det noen som helst måte for meg å finne ut hva han har sittet inne for??
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Ville heller bruke tiden til å anmelde han for truselen.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Er anmeldt, men stopper ikke redselen min for fortiden hans for det... HI
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Hvis du finner tak i noen tidligere arbeidskolleger, bekjente eller slektninger av ham vet de det kanskje.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 Jeg har aldri sett noen besøke ham el. unntatt de folkene som kommer på fest til ham og virker like lugubre :S Jeg mistenker at han gjemmer seg for noen, han har skjult nummer, finnes ikke i folkeregisteret og har ikke navnet sitt på postkassen. Alt jeg vet om fyren er navn og fødselsår. Finnes det ikke en offentlig oversikt over dommer el. en plass? Trodde det var lite som var unndratt offentligheten når det kommer til dommer'? HI
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #6 Skrevet 5. februar 2011 Nei, det er bare skattelistene man er tvunget til å være med på. Ingen er tvunget til å stå på en liste over straff.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #8 Skrevet 5. februar 2011 Kan ikke politiet si hva hann har sittet for da?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #9 Skrevet 5. februar 2011 Han har kansje sittet inne, isåfall sonet ferdig!! Blir litt provosert av deg hi, ikke skjønner jeg hva det hjelper deg heller?
AnonymeAnine Skrevet 5. februar 2011 #10 Skrevet 5. februar 2011 Dersom dere bor i et borettslag/sameie har dere sikkert regler for hvordan man skal forholde seg til bråk. Som regel kan man klage til styret som tar det med vedkommende og etter et visst antall klager kan man faktisk kreve at vedkommende må selge/flytte. Tror de fleste sameier har slike regler om forstyrrende adferd osv.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #11 Skrevet 5. februar 2011 Du skjønner ikke hva det hjelper?? Når en mann står i døra skrikende om at vi bare må passe oss, fordi han har sittet de siste to årene i fengsel, er det så rart jeg vil finne ut hvorfor mennesket har sittet inne?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #12 Skrevet 5. februar 2011 Problemet er at vi bor i et hus med 4 leiligheter, alle er selveier leiligheter. Vet at de andre to også er møkklei fyren, men det er studenter og en offshore arbeider som eier de andre leilighetene og ingen av de har barn, så de har sagt de heller holder seg unna konfrontasjoner med psykoen. Hadde det vært et sameie eller et borettslag hadde vi stilt litt sterkere
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #13 Skrevet 5. februar 2011 De fleste dommer er offentlige, og du kan få se de på tinghuset i kommunen du bor i.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #14 Skrevet 5. februar 2011 Vel, fyren har truet dere. Ville du følt deg tryggere om det viste seg at han hadde sittet inne for narkotikabesittelse f.eks? Kan ikke se hva det skulle ha å si hva han har sittet inne for...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #15 Skrevet 5. februar 2011 Har han kjøpt leiligheten eller leier han den? Hvis han bare leier ville jeg snakket med eier av leiligheten og klaget til dem, kanskje de kan si ham opp? Alternativt ville jeg faktisk flyttet!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #16 Skrevet 5. februar 2011 Ja, det ville det. Jeg vil vite hvorfor han bruker dommen sin som en trussel. Har han skadet noen før feks? Barn? HI
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #17 Skrevet 5. februar 2011 Han eier dessverre; det var en av de første tingene vi prøvde å finne ut av. Vi leter etter en ny plass å bo, noe som er synd for jeg elsker leiligheten vår og de andre naboene er fantastiske. Så føler meg utrygg i eget hjem for tiden og vet at det ikke kan fortsette sånn
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #18 Skrevet 5. februar 2011 Å? Er det så lett at jeg bare møter opp på tinghuset og hører hva dommen hans går på? HI
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #19 Skrevet 5. februar 2011 Så hvis det viste seg at det var en narkodom da, ikke vold. Ville du da tenkt. "Javel, ettersom han ikke er dømt for å skade noen, så kommer han ikke til å skade oss". Poenget mitt er: Uansett hva han har sittet inne for, så oppleves han skremmende for dere. Tviler på at du vil føle deg tryggere uansett hva du fant ut om fortiden hans. Kan jo også hende han aldri har sittet inne, men bare sa det for å gjøre trusselen mer skremmende.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #20 Skrevet 5. februar 2011 Ja, det er forsåvidt sant det Føler meg bare så hjelpeløs, selvfølgelig vet jeg at det er en mulighet for at selv om han ikke er dømt for vold, at han vil ty til det for det om.. Det er nok for at jeg skal føle at jeg har noe kontroll på situasjonen, at jeg vet noe om hvem som truer oss. HI
Snøfnugg75 Skrevet 5. februar 2011 #21 Skrevet 5. februar 2011 Er ikkje berre å møte opp og seie kva han heiter. Berammingslistene er offentlege, men ikkje alle saker er det http://www.domstol.no/no/Enkelt-domstol/Oslo--tingrett/Nar-gar-rettssaken/ i "gamle" dager låg rettsprtokollen tilgjengeleg på tinghuset i papirversjon. Kva domstol er det? Høgstretts dommar er veldig tilgjengelege. Journalistar har større tilgang (må søke om det) og alle som jobbar i politiet kan ta eit STRA-søk (generelt søk i strafferegisteret). Kjenner du nokon i politiet kan du jo spørre( men dei har jo egentleg ikkje lov, da)
Snøfnugg75 Skrevet 5. februar 2011 #22 Skrevet 5. februar 2011 Er ikkje berre å møte opp og seie kva han heiter. Berammingslistene er offentlege, men ikkje alle saker er det http://www.domstol.no/no/Enkelt-domstol/Oslo--tingrett/Nar-gar-rettssaken/ i "gamle" dager låg rettsprtokollen tilgjengeleg på tinghuset i papirversjon. Kva domstol er det? Høgstretts dommar er veldig tilgjengelege. Journalistar har større tilgang (må søke om det) og alle som jobbar i politiet kan ta eit STRA-søk (generelt søk i strafferegisteret). Kjenner du nokon i politiet kan du jo spørre( men dei har jo egentleg ikkje lov, da)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #23 Skrevet 5. februar 2011 Er ikkje berre å møte opp og seie kva han heiter. Berammingslistene er offentlege, men ikkje alle saker er det http://www.domstol.no/no/Enkelt-domstol/Oslo--tingrett/Nar-gar-rettssaken/ i "gamle" dager låg rettsprtokollen tilgjengeleg på tinghuset i papirversjon. Kva domstol er det? Høgstretts dommar er veldig tilgjengelege. Journalistar har større tilgang (må søke om det) og alle som jobbar i politiet kan ta eit STRA-søk (generelt søk i strafferegisteret). Kjenner du nokon i politiet kan du jo spørre( men dei har jo egentleg ikkje lov, da)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2011 #24 Skrevet 5. februar 2011 Er ikkje berre å møte opp og seie kva han heiter. Berammingslistene er offentlege, men ikkje alle saker er det http://www.domstol.no/no/Enkelt-domstol/Oslo--tingrett/Nar-gar-rettssaken/ i "gamle" dager låg rettsprtokollen tilgjengeleg på tinghuset i papirversjon. Kva domstol er det? Høgstretts dommar er veldig tilgjengelege. Journalistar har større tilgang (må søke om det) og alle som jobbar i politiet kan ta eit STRA-søk (generelt søk i strafferegisteret). Kjenner du nokon i politiet kan du jo spørre( men dei har jo egentleg ikkje lov, da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå