Mjølkekua Skrevet 5. februar 2011 #1 Skrevet 5. februar 2011 Min snuppe på 8 mnd har to tenner nede. I det siste har hun vært krakilsk på natten. Hun våkner ofte og skriker mye. Virker som hun har vondt. En dag kjente jeg tenner oppe, og slo meg til ro med at det var tenner som plagde henne. Neste dag kunne jeg ikke kjenne tennene? Også sa min mamma at hun hadde sett tenner oppe, og når jeg kjenner etter - ingenting? Hun har litt feber av og på, og løsere i magen.. Er banskelig å kjenne etter tenner, for hun vil ikke åpne munnen når jeg prøver.. Noen som har opplevd at tennene forsvinner, eller er det bi som ser/kjenner syner?
LittLykkelig Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Vi opplevde akkurat det samme! Han er 8 mnd, har plagdes i flere dager, plutselig så jeg en åpning i gommene oppe og at tanna holdte på å bryte igjennom. Nå er det ingen tegn til dem. IRRITERENDE! Han plages i flere mnd med hver tann stakkar.. Og hvis dem skal lure oss slik så kommer det til å ta flere år
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Hmm... Synes det høres veldig naturstridig ut hvis tennene skal begynne å trekke seg tilbake igjen hvis de først har brutt gjennom, og kan ikke helt se for meg hvordan det skulle gå til i såfall Men nå er jo ikke jeg tannlege heller, så meget mulig at det KAN skje i sjeldne tilfeller, hva vet vel jeg.. Hvis det var fortennene oppe det var snakk om, kan det være lett å la seg lure av noen harde spisse "kanter" som er der oppe i tannkjøttet, som jeg la merke til på jenta mi her om dagen, og trodde først det var tenner, men det er det altså ikke... Men nå er jo 8-9 mnds alderen generelt en ganske vanlig periode for søvntrøbbel om natta; de lærer mye nytt og hjernen jobber på høygir også om natta (kalles gjerne søvnregresjon): http://www.barnogsøvn.com/?page_id=39 Eldstejenta vår var mye plaget med dette rundt samme alder husker jeg, og spesielt ille var det de 3 ukene hvor hun lærte seg å både åle, sette seg opp selv og krabbe, da var hun heeelt spinnvill om natta- våknet masse, gråt og kavet rundt i senga stakkar..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. februar 2011 #4 Skrevet 5. februar 2011 Prøver på nytt; http://www.barnogsøvn.com/?page_id=39
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 nei, det funker visst ikke... Får eventuelt copy-paste adressen på vanlig vis da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå