Gå til innhold

Skal jeg gå med på 50/50%?

Mamma til en<3

Anbefalte innlegg

Hei

Er gravid og kjæresten vil ikke ha denne ungen i det hele tatt, han gjør alt for at jeg skal ta den vekk og familien hans kommer til å gjøre alt for å få tak i den ungen tross i at dem + barnefaren sier han ikke er klar for å oppdra et barn. Han har også torrets så han kan plutselig bli veldig veldig sur og raser ned alt rundt seg osv. Nå sier han at vis vi er sammen og bor sammen når ungen kommer så vil han ha den 50/50%, skal jeg gå med på det? Trudde mora hadde rett på ungen i starten iallefall 70% eller er det jeg som er helt på jorde nå?

Veldig takknemlig for svar :)

Fortsetter under...

Visst dere bor sammen når barnet blir født blir det automatisk at dere har delt foreldreansvar. Bor du alene får du foreldreansvaret helt alene. Foreldreansvaret innebærer at du bestemmer alt rundt barnets interesser, skole, om det skal gå i barnehage - evt. hvor mye og hvilken, hvor dere skal bo ol. Har dere foreldreansvaret isammen og en dag bestemmer dere fra å flytte fra hverandre kan han komme med krav som f.eks. at dere må bo i nærheten av hverandre, om du kan ta barnet med på ferie til utlandet, at han skal ha samvær 50% ol.

Gjest En til 2011 <3

Foreldre ansvaret er delt hvis dere bor sammen når barnet blir født.

Far har samværsrett hvis dere går fra hverandre, dette er det regler for. Finnes mye informasjon om dette på nett. Eventuelt ta en telefon til en mekler, der kan du få vite alt som er å vite om barnefordeling,rettigheter etc.

Han kan ikke KREVE 50/50 samvær for barnet å få det helt uten videre,det kan ingen. Det å kreve noe er ikke samme som at det blir sånn,man må mekle å bli enige.Ha barnets interesse i høysete! Hvis den ene parten ikke er enig med slik fordeling, man andre parten ta advokat å prøve å få dom på sitt krav,men om det blir slik man ønsker/krever er jo en annen sak.

Så der må dere bli enige etterhvert som barnet vokser opp, om det er det rette for barnet og andre forhold som må ligge til rette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...