Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sover mini best i senga si, han er 4 uker.

Sover godt i vuggen og på sofaen når han først sovner, men det er ikke så lenge i slengen med mindre han er helt utslått etter en dag med mye styr.

Har lyst å lære mini å skille mellom dag og natt, er det da dumt å legge han i senga på dagtid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jenta vår var så liten, så sov hun best i kurven som hun sov i på natten. Men vi har kurven i stuen på dagtid, men de lengste duppene tar hun i vognen på dagtid. Og når det er nattestid, kommer kurven inn på soverommet, og vi bytter ut teppe med dyne og lite lys.

Dette har fungert veldig greit, og nå sover hun fra ca 22-23 alt etter som det siste måltidet før 24 er, til kl 5.30 ca. Det er helt fantastisk. Nå er hun 2,5mnd.

Jeg ville ikke ha lagt mini på soverommet i sengen på dagtid, men det er min mening. Det kan jo være det vil fungere for dere, men tenker på dette med å skille mellom natt og dag. At senge er forbeholdt natten for å si det sånn.

Skrevet

Det jeg mener også, at han skal lære seg at soverommet betyr natt.

Han sover som en stein i senga hvertfall.

Han spiser fortsatt hver 2-3.time, så er bare våken akkurat når han spiser også sovner han igjen med engang.

I vogna sover han også veldig godt, men med en gang jeg stopper så har han en tendens til å våkne etter 5-10 minutt. Samme i bilen, med en gang vi stopper så våkner han.

Vi får bare prøve oss litt frem :-)

Vi må mate han til faste tider til han er over 3 kg, så etter det kanskje det holder med ett nattemåltid også :-)

Skrevet

Det er ikke noe stress å la ham sove i sengen sin om dagen også, hvis det er der han sover best=) Babyen er fortsatt såpass liten at han ikke har noen forutsetning for å forstå forskjellen på seng / ikke seng, natt/ dag osv osv, så dette er mest noe vi som voksne tenker mye på- babyen ofrer det nok ikke en eneste liten tanke engang;)

Her sover lilleloppa på 4 mnd absolutt best ute i vogna si på verandaen, eller i bæresjalet tett inntil mamman sin=)

Skrevet

Vogna, men egentlig best oppå meg eller pappaen :) Vi triller inn vogna om kvelden og så får han sove i den. Han ligger oppå en dyne så da blir det godt og trygt nedi der.

Han er 3 uker. Om ca et par uker skal han over i senga si tenker jeg. Men må nok endel pledd i rundt han får å få det litt trangt.

Skrevet

Helt fra første natta hjemme la vi jenta vår i senga. Siden hun var så liten gjorde tror jeg ikke hun brudde seg om hvor hun sov. Var litt fram og tilbake med hvor jeg la henne på dagtid, enten i vognbaggen i stua eller i senga på rommet. Ville at hun skulle bli trygg i senga, derfor la jeg henne der. Men da jeg begynte å slå av lyset, DA ble det kaos. Da trodde hun nok det var natt på dagen, og hun var våken heeeeele natta i 3 netter. Snakk om fra kl 23-08 på morran.

Da vi begynte konsekvent med å bare ha henne i stua på dagen, i baggen, med lys og masse lyder osv (sover best om feks tv'en eller radioen står på) da fikk vi skikk på natta. Men selv om hun sover nå, tok det flere timer før hun ville sovne i senga. Nå har vi fått låne en kurv med stativ som hun sover veldig godt i om dagen, og for 2 kvelder siden trilla vi den inn på soverommet, og der sovner hun med en gang!

Litt trist, men hun trives faktisk best der. Eller i armene våre. Men ikke snakk om at hun vil sove i senga sammen med oss!

Skrevet

Jenta vår sover i vogna si om dagen, både ute og inne. Hun sover desidert best og lengst ute i frisk luft. Ellers sovner hun godt på armen til mamma eller pappa :))

På natta sover hun i senga si, og sammen med oss etter 2 måltid. Da sover hun faktisk best, men det gjør ikke vi... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...