Gå til innhold

Kjøpe søskenvogn eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nr 2 til sommeren når eldstemann er rett over 2.

Jeg lurer da på om jeg skal kjøpe søskenvogn, eller bare søskenbrett til å ha bak vogna.

Sånn som det er nå, så bruker vi kun vogn når vi skal gå lengre tur. Og tenker at da kommer vi i de fleste tilfeller til å være begge to og kan ta hver vår vogn. Og knerten vil helst gå så mye som mulig når vi er ute.

Det jeg tenkermest på er henting og levering i bhg (håper å få bhg i gangavstand innen den tid). Men er litt usikker på hvor mye jeg kommer til å bruke søskenvogn.

Dere som har 2 med ca 2 år mellom, hva er deres erfaring rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har to gutter med 13 mnd mellom. Jeg vurderte også søskenvogn da jeg gikk gravid med nr 2. Men jeg har bestemt meg for å spare de pengene (er jm snakk om en del penger) og heller se etter ett sete eller brett jeg kan sette oppå dypvogna, siden eldste ikke er mer enn 15 mnd er det greit for han å kunne slappe av i et sete av og til.

Jeg synes hvertfall dette er riktig løsning for oss - det er billigere, det blir ikke trangt (tenker da på søskenvogn hvor de sitter ved siden av hverandre - tenk å trille i en butikk, eller på slapsete veier til bhg TUNGT).

Som du sier så triller dere sammen, og ellers bruker dere ikke vogna noe særlig. Da ville jeg spart de pengene ;-)

Mitt råd hvertfall:-))

Ha en flott helg:-)

Skrevet

jeg venter nr 2 til sommeren, og sønnen min blir 2 i august. jeg skal ha to vogner, en vanlig og en søskenvogn, det ble jeg faktisk annbefalt av mange av mikne venner som har barn i samme alder. for selv om de begynner å bli store når de er 2 klarer de ikke å gå langt av gangen. og vi er en del på tur, og da gidder jeg ikke ha med en vogn til baby og en til gutten. dessuten kommer jeg til å trille mye mens sønnen er i bhg og da gidder jeg ikke ha en søskenvogn. så jeg skal ha begge deler. simo vogna kjøpte jeg på finn, og søskenvogna fant jeg ny til 2700 på nett. ikke så dumt.

Skrevet

Tenker det blir mange vogner etterhvert hvis du skal ha følgende:

1. Sovevogn til eldste i bhg

2. Søskenvogn

3. Bag/duo vogn til minstemann

Vi får også to tette og kommer til å kjøpe ståbrett til bagvogna til minsten.

Skrevet

Har 2 år og 2 mnd mellom mine og har ikke brukt søskenvogn. Kjøpte en brukt Phil and Teds for å ha til/fra barnehagen med begge, men den brukte jeg aldri, så solgte den igjen. Kjøpte også søskenbrett til bag/sportsvogna og først ville ikke eldste stå på det, men etterhvert ble det kjempepoppis, så det har virkelig fått kjørt seg til/fra barnehagen. (vi har 8-10 minutters gangavstand)

Det er jo ikke sikkert din eldste sover på dagtid når minste er født, så da trenger du ikke to vogner mtp soving.

Skrevet

Jeg har 2 år mellom jentene mine (23 mnd), og synes søskenvogn er et must ved henting og levering i bhg. Alternativet er å ha bebis i bæresjal og eldste i vogn, for selv om hun er flink til å gå selv og har vært det lenge, er det digg å slippe å bruke laaang tid på å kikke på ditt og kikke på datt, spesielt kanskje hvis lillesøster begynner å bli sutrete og utålmodig. Men du kan jo alltids bare vente til etter fødselen med å kjøpe, så ser du an behovet litt først?

Skrevet

Blir noen vogner, ja. Vi hadde i tillegg en reisevogn på den tiden vi hadde to små med 2 år i mellom;) Og vi hadde kun få minutter til barnehagen, men søskenvognen brukte jeg masse! Min nummer en var ikke så glad i å gå når hun var 2 år. Ikke når hun var 2,5 eller 3 år heller;) Også skulle jeg jo av og til på utflukter alene med dem. Shopping, bading...Eller bare det at det var greit med 1 vogn å trille og ikke 2, selv når vi var ute både jeg og min mann i helgene. Og den eldste sov jo av og til på dagtid den første tiden, og da var det greit med en vogn.

Folk er forskjellige og har ulike behov, men jeg hadde iallfall mye glede av søskenvogna vår. Skulle jeg hatt to tette idag, så hadde jeg sjekket ut denne: http://www.babyjogger.com/city_select_lp.aspx. Om den er like bra som den ser ut som, så er den jo genial;)

Skrevet

Ja, det skal også sies; jeg kjøpte ikke vogn før etter nummer 2 ble født. Tenkte jeg skulle se det an. Prøvde med ståbrett, men etter diverse veldig slitsomme hente-episoder fra barnehagen, så ble det søskenvogn, gitt;)

Skrevet

Jeg kommer bare ikke over hvor mange vogner man egenlig skal ha? Men kanskje lurt å se an søskenvognen, kjøpe en brukt en når eller hvis du ser behovet melder seg!

Skrevet

Heisann hilde255!

Så hyggelig at du også skal ha en til snart :)

Mine to er det 15 mnd imellom og jeg er veldig glad i søskenvogna. Bruker den endel faktisk. Hvis størsta er syk, eller hjemme fra bhg av en annen grunn er den helt uunværlig. Særlig siden hun fortsatt sover på dagen. Da kan jeg putte begge i vogna så sovner de samtidig... Deilig for mamman det ;)

Bruker den ellers tur/retur bhg, butikken eller hvis vi går tur oss tre uten pappan. Litt deilig å ikke være avhengig av en voksen til.

Vurderte søskenbrett, men det blir jo ganske umulig om vinteren da, tror dessuten ikke at trylla hadde villet stå på det... Ville nok heller valgt søskensete da, men da kan de ikke sove samtidig...

Jeg kjøpte forresten enTitanium Baby søskenvogn på toffeliten.no til 2800,- inkl mykbag, regntrekk og fotpose, så det trenger ikke bli allverdens dyrt heller... Vogna er enkel, men veldig god og trille.

ja... det var noen erfaringer jeg har gjort meg. nå blir det litt større mellomrom mellom dine to, så da går det jo ann å se an til minsten kommer da :)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...