Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med gutten var jeg på 8 mnd.kontroll (bodde da i Oslo). Nå har vi flyttet, og vi har vært på 6. uker, 3. mnd, 5. mnd og 6. mnd kontroll. Sistnevnte kun hos lege. Har ikke fått innkalling til 8. mnd kontroll, og synes hun sa vi ikke skulle tilbake før hun var året.

Synes det virker som et langt strekke uten kontroll hos hs? Alt er jo bra med henne, hun vokser og trives.. Men likevel..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig med en 9mnd kontroll.

Vi har vært til 8.mnd kontroll,men dette pga tett oppfølging pga KISS. (forsåvidt vært til kontroll på hs en gang i mnd. og fysio hver 2-3 uke nå i det siste).

Så egentlig kan jeg ikke si helt sikkert. Men tror ganske sikkert at det er en 9.mnd kontroll:)

Ville ringt hs å spurt, så slipper du lure eller vente på innkalling:)

Skrevet

Vi har vært (og skal på) 1 kontroll var hjemmebesøk av hs (ca 1 uke), 6 ukers kontroll, 3 mnd, 4 mnd, 5 mnd, 6 mnd, 7 mnd, så blir det 9 mnd og 12 mnd.

Noen barn vil jo være litt yngre/eldre ettersom det passer så 9 mnd kontroll kan jo bli en 8 mnd kontroll.

Jeg stakk innom og veide gutten min da han var 8 mnd bare for å se siden det ikke var noen annen kontroll den mnd.

Skrevet

Tror det varierer fra by til by eller helsestasjon til helsestasjon. Vi har vært på 6 uker, 3 mnd, 4 mnd, 6 mnd og skal på 9 mnd og ett års- kontroll.

Hørtes lenge ut å vente fra 6 mnd til ett år...

Skrevet

Ikke sant.. jeg får ta en telefon til uken.

Takker for svar :-)

Skrevet

Her er det 6 mnd kontroll for så å vente til 10 mnd..

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Oi, så mange forskjeller?

I min kommune har de 10 kontroller det første leveåret, 3 av dem med lege:

Vi har først hjemmebesøk, så 6-uker (lege), 2, 3, 4, 5, 6 (lege), 8, 10 og 12 mnd (lege).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...