Gå til innhold

Oppgitt (laaangt..)

lillelykkelig ♥ jenten min ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner her jeg sitter at jeg er litt oppgitt..har nettopp vært på besøk hos svigers, og ja..

Jeg har vært en beskjeden og sjenert jente hele livet mitt, alltid funnet meg i alt og aldri gitt beskjed hvis jeg syns jeg ble urettferdig behandlet.

De siste 2 årene har jeg endelig blitt "sterk" nok til å si ifra om ting som ikke er ok, og sette grenser.

Når det kommer til fødselen, så har samboeren min sagt at familien hans vil være på venterommet mens det pågår, spesielt moren. Hun føler visstnok at det er akkurat som om dette barnebarnet er hennes eget. Dette er mitt første barn, og vi vet derfor ikke hvor lang tid det vil ta.. men jeg har sagt til samboeren min at det er uaktuelt at noen av familiene skal være på venterommet, de kan komme på besøk etter fødselen. Dette fordi jeg ønsker at vi 3 skal være sammen litt før vi viser henne frem, at vi skal få fordøye alt og nyte henne litt sammen først.

Men dette er tydligvis heeeeeelt uforståelig for foreldrene hans. Moren sa idag at hun ble rasende når eldste datteren skulle føde for første gang og ville ha litt privat tid først. Og at jeg bare kunne vente til jeg skulle bli mormor og datteren min sa at jeg ikke fikk være der. Når eksen til storebroren skulle føde satt hun på venterommet hele tiden selvom eksen hadde gitt klar beskjed om at hun ikke ville ha hun der. Det var liksom hele måten hun sa det på, og jeg følte meg ikke respektert. De sa at uansett hva vi sa, så kom de til å være der.

Det er ikke snakk om at jeg skal holde henne skjult for alle i flere uker liksom, det er snakk om et par timer så vi kan få sovet ut og stelt oss før de kommer. Jeg sa til henne at vi selvfølgelig kommer til å si ifra når vi er på føden og når det er over, men dette var ikke godt nok.

Samboeren min satt no bare der uten å si et ord.. føler meg helt hjelpesløs, for jeg føler at jeg ikke blir respektert på den samme måten som jeg respekterer de. Føler meg helt overkjørt av å måtte finne meg i så mye hele tiden, og dette er noe jeg ikke kommer til å finne meg i.

Det kan godt være dere syns jeg er helt på tryne som ikke vil vise henne frem 5 min etter hun er kommet ut, men dette er veldig spesielt for meg og jeg vil nyte dette sammen med samboeren min, i hvert fall når det er første gangen.

Det var i hvert fall deilig å få det ut, kjenner at hormonene roet seg litt...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns din svigermor høres helt grusom ut! Det hadde jeg aldri finnet meg i, men nå er det jo sånn flere steder at det ikke er lov å komme på besøk på sykehuset utenom besøkstid da, kan du ikke si at det ikke går f.eks. Eller si det dom det er, at hun får ret og slett respektere at dette er deres øyeblikk, din fødsel, ders barn og dere vil kose dere litt sammen først så kan hun komme og se henne dagen etter, eller når det blir. Kan jo tenkers det tar 20 timer da ehe.

Lykke til!!

Skrevet

Eller at det tar 29 timer. Heldigvis har eg verken ei slik mor eller ei slik svigermor. Må innrømme at det var faktisk deilig å sleppe å ha besøk på barsel under sist fødsel. Det var kun meg, far og den nyfødte. Men, savna jo besøk av storesøstera, men ho var forkjølt og kunne ikkje kome sidan ein da ikkje vil ha søsken til nyfødte på barsel som er foreks forkjølt.

Eg hadde nok ikkje godtatt at nokon av familiene skulle ha site på venterommet mens fødselen pågjekk. Vil dei kome på besøk, så får dei kome dagen etter fødselen. Ikkje 1 time før. Ein trenger faktisk å kome seg til hektene igjen etter ein fødsel. I såfall er det kun søsken av den nyfødte som får kome den aller første dagen.

Det dumme er at KK har kun visittid frå kl 17.00 av. (Det er da inne på barsel, eller har dei ei gjesterom der ein kan kome tidlegare.)

Skrevet

Skjønner godt at du er oppgitt!!

Dette er din og samboers stund, og deres ønsker skal bli fulgt og oppfylt!!!

Nå er d vistnok oxo en del sykehus/fødestuer o.l som ikke lar andre enn barnefar besøke mor og barn etter fødsel pga influensaen. Har eg hørt da...

Så kanskje ikke svigermor rett og slett får tillatelse til å være der i d hele tatt;O)

Men synes nå uansett at hun skal la deres ønsker gå foran sitt eget ego. Er jo ikke akkurat den første du kanskje ønsker å se, like etter å ha jobba på i noen timer for å få ut lille nurket. Du trenger hvile!!

Kjenner graviditetshormonene koker hos meg nå!!!

Skrevet

Fårstår deg såååå godt!!!!!! Dette er noe alle du har rundt deg skal akseptere! Det er slik du vil ha det og sånn er det!!! Blir rett og slett litt forbanna på svigermoren din som ikke skjønner dette......og jeg håper at samboeren din fårstår deg men at han rett og slett ikke tør å si i fra til moren sin (noe han burde/bør gjør i hensyn til deg og dine ønsker)

Når har du termin?

og skal du inn til innskrivning? (eventuelt snakke med jordmor om det og eventuelt gi beskjed om at du ønsker at dere får ver alene og at hu ikke får slippe inn før DU sier det er greit)

Hadde jeg vert i den situasjonen hadde jeg tatt en skikkelig alvorsprat med samboer og sagt:

1:At ingen skal vite om at fødselen er i gang vertfall til vi er komt til sykehus og fått konstatert at jeg lå i fødsel.

2: Gitt beskjed til jordmor om den litt overivrige svigermoren

3: At han ikke "slepper inn" noen før DU er klar for det!

Det hadder jeg gjort:)

Skrevet

Jeg hadde heller ikke funnet meg i det - må dere si ifra når fødselen starter da? Jeg vil ikke at noen skal vite det engang, jeg... Det er privat, og en opplevelse jeg bare ønsker å dele med samboeren min.

Du kan jo "trøste" din svigermor med at hvis hun har så lite forståelse for dine grenser så kan hun få være med på unnfangelsen neste gang...

Og samboeren din syns jeg er en dott dersom han ikke kan klare å stå opp for deg.

Skrevet

Nei, vet du hva!!! Ærlig talt, mannen din må rett og slett fortelle moren sin hvor skapet skal stå! Det er ikke mye en mann kan bidra med i et svangerskap, men å beskytte fruen sin for sånt vas, det er det minste!

Himmel og hav, kjenner jeg blir helt svett. Noen bør fortelle den farmoren der at det overhodet ikke er hun som er i fokus den dagen! Det er babyen, du og faren.. I den rekkefølgen ;)

Møkkakjerring! Bruk hormonene for det de er verdt, å gi kraftig beskjed:D Du har nok hele BIM sin fulle sympati :)

Skrevet

Uff nå kjente jeg sinne kom innpå meg . Jeg skjønner deg veldig godt jeg , og det er din svigermor som må respektere deg og ditt ønske . Det er først og fremst du som har båret fram dette barnet i mange mange mnd og selvfølgelig er det normalt og vil ha litt tid å komme seg på etter fødselen som både er tung for mor og barn...Jeg er en av di heldige der meg og min samboer har gitt beskjed til alle i familien at vi sier ifra når vi er vell hjemme og klare for besøk og det har alle her tatt med ett kjempe smil og respektert :) i og med at sykehuset vi skal på så er det ikke tillat med besøk på fødeavdelingen lengre :)

Skrevet

Kjære vene, er det mulig?? Sitte på venterommet??

Nei vet du hva..... den mannen din må bare ta seg sammen å gi mamman sin streng beskjed om hva som skal skje -og ikke skje!

OM hun fortsatt truer med å sette seg på venterommet uansett så hadde jeg sagt at da fikk hun ikke vite når fødselen startet! Det klarer hun ikke å finne ut av så lenge dere ikke sier noe.

Om dere ender opp med å fortelle det, og hun mot deres vilje plasserer rompa si på venterommet, så går det faktisk an å gi beskjed til JM om at dere ikke ønsker besøk :) Hun kan ikke bryte seg inn på fødestua heller :)

Her som vi har født, så spør de mor og far om de ønsker at de skal si noe, om noen ringer føden å lurer på hvordan det går... (kan jo hende noen hjemme blir bekymret om det går lang tid o.l)

STÅ PÅ DITT!! Det der skal du bare ikke finne deg i :)

Gudd løkk!

Skrevet

Kommer hun fra et annet land, med andre tradisjoner tro?

Skrevet

Åh, nå ble jeg glad! Tusen takk for alle svar!

Joda, samboeren min har sagt til de for lenge siden hvordan jeg vil ha det, og det idag visste ingen av oss at ville skje. Jeg hadde meg en prat med han isted, og han skjønte selvfølgelig at jeg følte meg dårlig behandlet. Han skulle ringe til moren imorgen og forklare henne engang til hva vi mener, og at han syns det var dumt gjort av henne å snakke på den måten hun gjorde idag.

Han vil bare at jeg skal være fornøyd, og sa at vi ikke trenger å si ifra om når det skjer engang. Men jeg føler at såpass fortjener de siden de er så spent og gleder seg sånn. Men det er godt å høre at de har besøksforbud enkelte steder, og at det går an å gi beskjed til jordmoren. Nå har jeg ikke termin før i april, så dette skal jeg virkelig sjekke ut;)

Skrevet

herlighet blir faktisk helt satt ut av det du skriv.

e det mulig å vær så tett i pappen at det går ann å forlange at man skal sitte å vente på venterommet til du har født?!?

er helt bak mål å hører ikke hjemme noen plass,kan forstå at hun gleder seg til å bli farmor men det får da være grenser for hvor langt inn på privaten man skal trå. Hadde det vært min egen mor som hadde vært så lite forståellsesfull å respektert meg så lite så hadde hun jammen fått seg en hormonell klapp over kinnet ja..

å det er utrolig dårlig gjort av mannen din å ikke si ifra på en ordentlig måte hvordan dere faktisk vil ha det,hun har som jeg ser det ingen annet valg enn å respektere de ønsker dere har ang fødselen.

Si ifra til jordmor når dere ankommer føden så vil nok jordmor ta grep om saken for det der trur jeg neimen ikke er normalt. Har aldri før hørt om besteforeldre som sitter på venterommet å venter på at ungen skal bli født..

men nei syns nesten du underdriver å forstår inderlig godt din frustrasjon,håper gubben din tar til vett å setter mora si på plass.

masse masse lykke til å håper å ønsker den en fin fødsel å at den blir slik som du har sett for deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...