Gå til innhold

Baby 1mnd gammel med mye luft i magen, what to do??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 1 mnd og har mye luft i magen. Det vil si at han skriker litt i forkant av han bæsjer eller fiser. Han fiser mye og kraftig. Merker godt at han ikke liker det og skriker. Noen tips til hvordan vi kan få mindre luft?

Drikker forresten fenikkel te, hjelper lite..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne også trengt noen tips. Fenikkelte er lite effektivt.

Skrevet

Infacol dråper blei redningen her i huset...

Skrevet

Gi fenikkelteen direkte til barnet. 250ml vann og 1 ts fenikkelfrø kokes og trekkes i 5min. 8ml gis ved hvert måltid.

Skrevet

Prøvd massasje? Her hjelper det masse, klemme litt i midjehøyde på hver side, og beina opp og ned, bevege masse på hoftene/bekkenet og magen til babyen. Har skrevet en fin forklaring på hvordan fysioen vår gjør det, men fant ikke innlegget i farta.

Vi ga minifom i nesten ei uke, men da vi bytta mme merke trengte vi ikke det mer.

Skrevet

Hei der!

Min mellomste slet litt med luft i magen de første ukene..

Så jeg fikk en "oppskrift" på helsestasjonen min..der en koker opp vann (1dl) og heller en te skje sukker oppi( tok av og til litt mer hvis han var rent ille) og gav ham det med sprøyte..det hjalp veldig for ham, følte også at avføringen kom mer regelmessig( vil si hver dag). Det kan også være visse ting du spiser som han reagerer på...en ting jeg aldri tenkte på var at sjokolade kunne virke sterkt på magen deres..men venninna mi fortalte at det kunne den..så jeg sluttet. Kan være tillfeldig men luften stoppet opp nesten sammtidig!!

Prøv deg fram:)

Håper det snart gir seg!!

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Vi har hatt en behandling til kiroprakktor og ser bedring allerede :) Skal tilbake til uka på forhåpentligvis siste behandling. Vel verdt!

Prøvde også te, både til meg og gutten, uten noen store forandringer, men nå håper jeg vi blir helt kvitt smertene :)

Skrevet

Ok, takk for svar! Jeg ammer. Har prøvd å spise litt forskjellig for å se..

Jeg drikker fennikkel te fra helsekost butikken i poser, hvor får man tak i frø? Lurer også på hva Infacol dråper er? får man kjøpt på apoteket?

Skrevet

infacol er den engelske utgaven av miniform, bare bedre mener mange.

må bestilles på nettet.

jeg bor i spania og her anbefaler dem 50 ml fennikel te opptil 3 ganger om dagen.

vi brukte også infacol og jeg gav han fennikel. nå er han heldigvis over det værste, er 3 mnd, men de dagene han plages, får han 50 ml te og elsker det :) synes også det setter i gang bæsjinga hvis det har gått en dag hvor han ikke har hatt avføring.

ellers så er jeg enig i at massasje hjelper veldig og den forklaringen som mamman til lillingen emilie kom med, var genial :)

lykke til og god bedring til babyene deres

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...