Pigalopp:-) Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Huff føler meg litt sytete men er i skikkelig dårlig form for tida - og jeg har 10 uker igjen....! Jeg har kynnere nesten konstant og uansett hva jeg skal gjøre tar det uendelig laaang tid - beveger meg som en skilpadde. De siste dagene har jeg bare hatt lyst til å ligge i senga eller på sofaen for jeg blir så sliten av å sitte eller stå oppreist. Føler at jeg mister pusten og har null energi. Ikke har jeg matlyst heller. I dag var jeg ute noen små ærend og føltes som jeg holdt på å besvime - trodde ikke jeg skulle klare å komme meg hjem engang. Dessuten trykker det nok på tarmer etc inni magen for jeg har stikking i brystet/ryggen som jeg regner med kommer fra fordøyelsen og låsninger mellom skulderbladene (går til kiropraktor og blir bedre når jeg har vært der, men kan jo ikke gå dit hver dag heller...) Andre som har det sånn, eller er jeg skikkelig sytete nå?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Jeg også har det sånn, du er ikke alene Dette svangerskapet har vært drit-tøft, vært i ekstrem dårlig form helt fra uke 5 da jeg startet med blødninger/truende abort, hyperemesis og bekkenløsning fra uke 8, den verste kvalmen ga seg i uke 20+. Ordinær UL uke 19 viste at jeg hadde morkake som ligger previa marginalis/totalis, altså foran mormunnen og hindrer totalt vaginal fødsel og at det er denne som har forårsaket blødninger helt siden uke 5. Fra uke 20 når den verste kvalmen ga seg begynte jeg å få begynnende svangerskapsforgiftning med grensehøyt blodtrykk og 1+ protein i urinen. Sliter masse med blodtrykksfall, altså at jeg er nær ved å besvime, så holder meg for det meste hjemme og inne, for har vært svært nær å besvime flere ganger ute, både på Rema1000, apoteket, handlesenter, postkontoret, jobben, i bilen(Iiiiiiiiik!!!) etc, så holder meg på trygg grunn hjemme i egen bolig... er svært sliten ja!! Orker jo nesten ingenting, har null energi og bare det å dusje og vaske håret er slitsomt Må sette meg ned i dusjen mellom shamponeringer (har langt hår) pga besvimelsestendens og må ta hvilepause før jeg orker å stå å tørke håret. Er tungpustet, smerter i bryst/ryggen (som jeg også antar kommer fra fordøyelsen og at organer blir presset og dyttet litt på. PS: er bare 158 cm høy på strømpelesten og har diger mage, så plassen er vel ikke så stor) og ikke minst hele bekkenområdet er så vondt, argh! Sover skikkelig dårlig om nettene også, 10-15 oppvåkninger pr natt, i natt våknet jeg 0315 og har ligget i sengen omtrent frem til 0600, da gadd jeg ikke ligge mer og stod like gjerne opp Å komme gjennom dagene er tøft synes jeg når man har så lite energi, og mann og barn (har ei datter på 4 år) og ett hus som skal stelles... puuuh... ikke greit nei, og akkurat som deg, har 12 uker igjen til termin og lurer på hvordan dette skal gå! Føler samtidig at jeg ikke skal klage for vi har brukt over 2,5 år på å prøve å få nr 2, og vært gjennom 2MA og SA underveis, men jammen er det godt å høre at man ikke er alene! Foreslår at vi "syter" til hverandre jeg, hehe... er jo godt å få ut litt frustrasjon og snakke med andre som er i samme situasjon Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. februar 2011 #3 Skrevet 5. februar 2011 Glemte å si at jeg også sliter med masse kynnere og har gjort det siden uke 16, enda en grunn til at man bare holder seg hjemme, har jo nesten følelsen av at ungen kommer ut dersom jeg beveger meg litt, magen er konstant hard og har skikkelig nedpress, må liksom knipe igjen føler jeg... Hvordan blir du ellers fulgt opp i svangerskapet? Pga mine komplikasjoner skal jeg fra nå av følges opp hver 14 dag, annenhver gang lege og jordmor på sykehuset. Er i uke 28+0 i dag... Ønsker deg en riktig god helg, håper du har noen som kan ta litt godt vare på deg Klems
Pigalopp:-) Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2011 Jeg har også forliggende morkake, faktisk, og hadde en del blødninger fram til uke 18. Hadde UL for noen uker siden og den lå godt nedi fortsatt så ser ut som at det kan gå mot KS. Det positive da er jo at man ihvertfall slipper å gå på overtid... ;-) Blir jo litt engstelig da, når det er litt komplikasjoner - vi har også prøvd i to-tre år før vi ble gravid så jeg tar liksom ingen sjanser... Har du sjekket jernlager og sånt? Lurer på om babyen tar all næringen min jeg, så det er derfor jeg er så sliten. Men har ikke noe matlyst heller. Leste også om noen som hadde fått foreslått magnesium mot kynnere, så kanskje jeg skal prøve det. Heldigvis har jeg en kjempesnill samboer som tar seg av meg, så nå har jeg nesten bare resignert og overlater det meste til han - og han klager ikke engang :-) Blir ikke fulgt opp noe ekstra hos lege eller JM, men jeg har det også litt sånn at det kjennes ut som om ungen er i ferd med å komme ut støtt og stadig. Ubehagelig og litt scary... Du får ha riktig god helg du også - nå skal jeg lage meg en smoothie og se om jeg får litt overskudd resten av dagen... hehe... :-) Så får vi fortsette å klage til hverandre! KLems tilbake :-)
LykkeligmedBabY Skrevet 5. februar 2011 #5 Skrevet 5. februar 2011 signerer denne..er bare så trett og sliten av alt. Senga er mitt rugerede hvor jeg bor flere ganger om dagen. Er i uke 30 "bare". Jeg føler jeg trenger mye mer ro denne gangen enn forrige gang jeg var gravid, kanskje jeg bare har glemt hvor tungt det er mot slutten... Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå