Gjest Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Vi bor langt unna familie, og må ta fly eller tog for å besøke familien. Hva gjør dere andre som også reiser med baby ift bilkjøring? Vi får ikke med oss bilsetet i håndbagasjen (er for stort visstnok) og vil ikke sende det i annen bagasje ettersom bilseter trenger forsiktig behandling. Når vi kommer frem må vi enten ta buss og bære babyen, bestille taxi med bilsete eller ha med babyen i bil uten skikkelig sikring (ved f.eks. henting på togstasjon). Hva gjør dere andre når dere er ute å reiser med baby? Og når mener dere babyen er stor nok til å kunne sitte i bil i 6-7 timer (med noen stopp selvfølgelig... må jo ha mat og skiftes på)?
Steget Skrevet 5. februar 2011 #2 Skrevet 5. februar 2011 Vi har ikke flydd med babyen vår enda. Men tog har vi tatt flere ganger. På tog går det greit å ha med bilsete, men det som er enda bedre er om de dere skal til kanskje kan låne bilsete av noen de kjenner. Så får dere litt mindre å bære på!
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 6. februar 2011 #3 Skrevet 6. februar 2011 Jeg reiser med fly, og han sitter på fanget mitt med eget flybelte festet i mitt belte. Bruker bæresele når jeg er i terminalen. Vi leier bilstol på barnebutikken Tror vi betalte 350,- + 300,- i depositum, og skal ha det i 5 uker. Veldig greitt ) Du kan også leie på Biltilsynet
*smula* Skrevet 6. februar 2011 #4 Skrevet 6. februar 2011 Med forrige mann besøkte vi familie 7 timer unna med bil da han var 6 uker. Brukte hele dagen, godt med pauser. Kjørte når han sov, og hadde pauser når han ga beskjed om det. Hadde gjerne pause i 1 time hver gang. Gikk veldig fint. Har også tatt tog. Det er veldig greit. Bestill i familievogna, der kan du bestille egen plass for vogn, så den lille kan ligge i vogna si. Og det er god plass til bagasje (bilsete, reiseseng ol)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå