Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor langt unna familie, og må ta fly eller tog for å besøke familien.

Hva gjør dere andre som også reiser med baby ift bilkjøring? Vi får ikke med oss bilsetet i håndbagasjen (er for stort visstnok) og vil ikke sende det i annen bagasje ettersom bilseter trenger forsiktig behandling. Når vi kommer frem må vi enten ta buss og bære babyen, bestille taxi med bilsete eller ha med babyen i bil uten skikkelig sikring (ved f.eks. henting på togstasjon). Hva gjør dere andre når dere er ute å reiser med baby?

Og når mener dere babyen er stor nok til å kunne sitte i bil i 6-7 timer (med noen stopp selvfølgelig... må jo ha mat og skiftes på)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke flydd med babyen vår enda. Men tog har vi tatt flere ganger. På tog går det greit å ha med bilsete, men det som er enda bedre er om de dere skal til kanskje kan låne bilsete av noen de kjenner. Så får dere litt mindre å bære på!

Skrevet

Jeg reiser med fly, og han sitter på fanget mitt med eget flybelte festet i mitt belte. Bruker bæresele når jeg er i terminalen.

Vi leier bilstol på barnebutikken :) Tror vi betalte 350,- + 300,- i depositum, og skal ha det i 5 uker. Veldig greitt :))

Du kan også leie på Biltilsynet :)

Skrevet

Med forrige mann besøkte vi familie 7 timer unna med bil da han var 6 uker. Brukte hele dagen, godt med pauser. Kjørte når han sov, og hadde pauser når han ga beskjed om det. Hadde gjerne pause i 1 time hver gang. Gikk veldig fint.

Har også tatt tog. Det er veldig greit. Bestill i familievogna, der kan du bestille egen plass for vogn, så den lille kan ligge i vogna si. Og det er god plass til bagasje (bilsete, reiseseng ol)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...