Gå til innhold

Flere med morkaken ut mot din mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 20 med mitt 4 barn. På ul sa de at morkaken min ligger ut mot min mage. Er det kanskje derfor jeg fremdeles ikke har kjent noe bevegelse fra lille? Noen flere med dette som ikke kjenner noe ennå? Eller når kjente dere noe? Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har jeg det også. Er i uke 18.Jordmor mente at siden morkaka lå slik sp kunne det være at en ikke kjenner liv før i uke 20 eller seinere.Jordmor sa også at når vi skulle kjenne etter liv måtte vi kjenne på begge sidene av magen.har enda ikke kjente noe.

Gjest Lenchen J98, J08
Skrevet

Jeg har også morkaken på fremre vegg. Jeg er 18 uker på vei, og har kjent bittesmå bevegelser nå de siste dagene. I forrige svangerskap kjente jeg liv fra uke 15, så jeg undret meg litt over hvorfor det tok så lang tid denne gangen.

Jordmoren sa at jeg kom til å kjenne liv ut mot sidene i magen.

Skrevet

Jeg er 19 uker på vei med tredjemann, og har nå (og forrige svangerskap) morkaken foran. Kjenner litt bevegelser på venstre side av og til og har gjort det en stund. Men det er ganske lite ennå. Gleder meg til han blir større og jeg kan kjenne ordentlige spark! Husker det var sånn sist også. Prøv å kjenne etter når du ligger i ro, så vil du nok kjenne noe snart. :-)

Skrevet

jeg er 20 + 3 og tror jeg så vidt kan kjenne noen bevegelser. Er førstegangsfødende da, så eg vet jo ikke helt hva jeg kjenner enda :P

Skrevet

vet dere om det er noen forskjell på fødselsvekten til babyen når morkaken ligger fremme? Eller blir det ingen forskjell?

Jeg er i uke 20 nå, og kjenner litt spark, men langt i fra sånn som med mine to første..

Skrevet

Er 1.gangs med morkaken ut mot magen min. Ble første gang sikker på at jeg kjente liv 20+1. Etter at jeg begynte å kjenne det har jeg kjent liv hver dag, første gang jeg kjente det utenpå var 22+noe.

Skrevet

Jeg har og morkaken på fremsiden (venstre framside).

Jeg har kjent spark jevnlig siden uke 15/16, og er førstegangsfødende. Er nå uke 23+1 (hvis jeg regner rett).

Gynekologen mente at grunnen til at jeg kjente det såpass tidlig var for at jeg er så tynn og fordi jeg har et risikosvangerskap (er livredd for at noe skal gå galt, så har vært veldig bevisst på hvordan alt kjennes ut hele tiden).

Men hun syntes fortsatt jeg kjente liv ganske tidlig, var visst ikke vanlig å kjenne spark og bevegelser så tidlig når man er førstegangs med livmoren på framveggen.

Skrevet

Jeg har også morkaka frem på å ganske langt ned..

Jeg har kjent liv siden uke 19, men er mest lengst ned å en del oppe til høyre...

Er lit annerledes enn da sønnen min lå i magen( uten morkaka på fremre vegg) ser/kjenner ikke like mye utapå denne gang....

Skrevet

Okey da kommer jeg vel til og kjenne noe snart. Savner jo de små sparkene. Har dere fått flere ultralyder pga dette? Vet dere om det har noe og si ang fødsel? Jeg skal ha keisersnitt og da må de vel skjære igjennom morkaka for og komme inn til barnet da kanskje . Klem

Skrevet

Jeg har også morkaken på fremre vegg. Er andregangs, men jeg har kjent små tegn til liv fra uke 14 (!) men vet selv at det er ganske vanlig å ikke kjenne liv før senere med morkaka fremme. Etter at jeg begynte å kjenne liv i uke 14 var det litt av og på, Er først etter uke 18 jeg begynte å kjenne d hver dag. Sambo har også fått kjenne spark (uke 19) og jeg kan se at babyen sparker utpå magen innimellom:) Kanskje morkaka mi ikke dekekr like stor del fremma på magen.. I begynnelsen kjente jeg kun liv på sidene men nå kjenner jeg overalt :)

Skrevet

Ang spørsmålet ditt: det er ikek vanlig med flere ultralyder med mindre du har foreliggende morkake, som betyr at den dekker åpningen der babyen skal ut. Å ha den fremem på magen er vanlig og den vokser oppover i takt med livmoren og derfor vokser den nok over stedet hvor de tar keisersnitt:)

Skrevet

Jeg har også morkaken foran og ikke på bakre vegg. Jeg kjente ikke ordentlig liv før i uke 22-23, ble jo litt usikker på dette, men når det kom så kom livstegna.. Ikke uro deg, men det kommer jo også an på om morkaka er stor i tillegg.

Jeg lager store morkaker og det gir god polstring.

Er nå 25+1 og liv kjennes veldig godt veldig ofte.

=)

Skrevet

Jeg skall ha ett til UL i uke 32 da min morkake lå lit foran åpningen også, så dem ville forsikre seg om att den blitt med livmordern oppover...

Er i uke 26 nå og kjenner mye liv nå så det kommer :)

Skrevet

Jeg har også morkaken på fremre vegg, men merker ikke noe forskjell fra forrige svangerskap. Kjenner liv hele tiden,og gjort det siden uke 15. :)

Skrevet

Jeg har morkaken på fremre vegg visstnok, men har kjent liv siden i uke 14/15 eller noe. Fra begynnelsen av uke 18 ca har jeg kjent ordentlige små spark! :)

Skrevet

Hadde det forrige gang,men kjente liv tidlig likevel.

Kjente liv i uke 11,og på utsiden i uke 16.

Skrevet

Jepp! Jeg er i Uke 32, og kjenner ennå veldig lite liv på framsiden.. Men alle andre sider derimot... Nå er det full aktivitet hele døgnet, og slik har det vært ca siden uke 18-20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...