Gå til innhold

Grå sofa -hvilke farger på tilbehør?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt oss sofa idag, i mellomgrått stoff.

Hva slags farge® burde vi da ha på bord/gardiner/puter/teppe osv?? Har lyse vegger i stua...

Noen med peiling på slik? Jeg er selv relativt håpløs på å se hva som blir fint (før jeg ser det sammen)...:)

Skrevet

rosa og grått er faktisk veldig fint sammen, men kanskje ikke noe jeg anbefaler i stua....

ellers så spørs det jo litt på hva slags gråfarge og hva slags annen farge i nyanse. både rødt og blått er fint synes jeg

Skrevet

Har grå sofa selv.

Bytter som regel på lyseblå og lyserosa puter. Har også hatt mørk lilla.

Til våren tror jeg kanskje det blir lyslilla.

Ellers har vi hvite møbler i stuen. Pynter med blomster som har samme fargene som putene så langt det lar seg gjør. Ellers pynterjeg med hvite og grønne blomster.

Syns pastellfarger er veldig fint til grått.

Lykke til!

Skrevet

Hadde valgt nøytrale farger på "store" ting som tepper og gardiner. Men heller farger på ting som kan byttes ut etter årstid; putetrekk, lys, blomster etc.

Det meste passer jo til grått :o)

Er mye lyse pasteller nå, og det er jo kjempefint nå på våren!

Ta deg en tur på Kremmerhuset f.eks :o)

Skrevet

Til grått synes jeg det passer med en blanding av turkis, eplengrønt og orange.

Jeg er veldig glad i farger da.. :)

Skrevet

Så jeg kan ha rosa og lilla tilbehør altså?! Jippi :)

Har i grunn tenkt hvitt bord og hvite gardiner, men skal da prøve å ha litt farge på andre ting som kan byttes ut iforhold til årstiden.

Tenker også å kjøpe et par stoler å ha i samme rom. Har vurdert kurvstoler av noe slag, men det blir kanskje helt feil til grått!?

Skrevet

Du er sprek! Spesielt orange er en farge jeg ikke tør å satse på, men synes det blir veldig stilig hos andre som faktisk kan dette med farger og interiør :)

Skrevet

Ikke feil det :o) Men det er penere om du velger litt "slitt" finish på kurvstolene og ikke de "gule", om du skjønner :o)

Her har vi mye sort, grått og hvitt, med fargeinnslag som jeg bytter ut i forhold til årstid og humør, hehe. Har også innslag av noe tre og en stor kurv med puter og pledd i (som pynt).

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Vi hadde grå sofa forrige gang, og da brukte vi mye rosa og lilla. Rosa på våren/sommeren og lilla på høsten/vinteren.

Men synes kanskje det blir litt mye hvis man har det på alt, så personlig liker jeg best sterke farger på ting man kan bytte ut. Som f.eks puter, bilder, tepper osv. Vi kjøpte forresten to store svarte rammer på IKEA, og i stedet for å ha bilde inni tok vi et flott og fargerikt stoff. Og det koster ikke mye for en liten bit med stoff, så da kunne vi bytte det ut akkurat når det passet oss;)

Skrevet

Jeg har mellomgrå/mørkgrå sofa og har hvite gardiner. Dette har jeg fordi at det er enklere å variere på ulike farger på puter og teppe. Har også hvitt bord. På putene har jeg både turkis, rosa, grønn, blomstrete, brunt, beige osv. Egentlig passer de fleste farger til grått synes jeg :)

Skrevet

og jeg varierer farge på puter ut i fra årstid og høytider :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...