MK73 Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Etter snart 7 år med prøving, 9 ordinære IVF-forsøk og 2 fryseforsøk, to graviditeter, tre bankende hjerter, to MAer, en SA og haugevis av utredning og inngrep og nedturer - så er jeg gravid igjen etter innsetting av to fine blastocyster fra to tidligere forsøk :-) Testen lyste klart positiv imot meg imorges. Er foreløpig ganske tilbakeholden, for i tillegg til historikken jeg nevnte ovenfor så har jeg hatt småblødninger siden før innsetting - og blør fortsatt litt hver dag. I tillegg har jeg blitt nesten to år eldre siden ved sist graviditet - så her tar vi det hele en dag om gangen. Det føles vanskelig å stole på graviditeten pga blødningene og det faktum at jeg skal fortsette på de medisinene som jeg håper og tror forårsaker blødningen (de vil også stoppe/forsinke mensen dersom graviditeten skulle "slippe" nå i starten - uten at jeg dermed merker noe særlig til det). Derfor har jeg vært på legekontoret idag for HCG-måling, og skal ta en ny mandag - men utrolig nok mente damen at jeg måtte vente 1,5-2 uker på svaret! Det var da skrekkelig lenge - jeg hadde forventet hun skulle si 3-4 dager... Mulig jeg sjekker med Volvat eller Aleris ift hva det koster å måle HCG hos dem - i alle fall kan Aleris gi svar på dagen. Enn så lenge så håper vi... Tusen takk til alle dere som har spurt og lurt og oppmuntret og støttet meg her inne. Vi får håpe at thrilleren ikke blir mer spennende enn den trenger å være. Så er det jo slik at hvis dette kan gå bra for meg, så er det håp for alle! Klemmer fra Mona
lykke i 2011? gravid!! Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 NÅ sitter jeg med stor klump i halsen og tårer i øynene! Fantastiske nyheter. Gratulerer med positiv test!! Jeg håper så inderlig at dere opplever å bli foreldre nå etter så mye motgang. Jeg vet at det er skummelt å tro på graviditeten, men nå er det deres tur Kjempeklem fra meg.
Glow2011 Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Så fantastisk :-) Men forstår at det er vanskelig å tørre å slippe gleden helt løs når du har opplevd så mye. Håper virkelig det holder hele veien inn, det fortjener dere virkelig. Krysser alt jeg har og ønsker deg en fin tid med voksende mage :-D
Mumrikken :) Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Hurra!! Gratulerer så mye :-) prøv å ikke bekymre deg så mye for blødningene, selv om jeg vet at det er vanskelig! Jeg gikk også på klexane, og blødde fra 3+4 frem til 10+0. Men det er fryktelig ekkelt og skummelt når det pågår :-( Ønsker deg masse lykke til videre i åtte mnd!! Klem
lindynatt Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Så flott Men tro meg, jeg pjåtet kroppen full av utrogest og mensen kom nett like vel fordi jeg ikke var gravid. Så vi kyrsser finger og poter for deg og håper på det beste
LykkeligSomMamma Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Hurra for noen gode nyheter! Heia heia!!!! Fürst tar prøver i sin lab på feks Majorstua og gir svar på dagen over tlf. Du trenger kun blodprøverekvisjon. Verdt det! Å håper virkelig de sitter begge to
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Gratulerer så mye MK73:o) Dette var virkelig hyggelig lesning, men så hadde jeg troa på deg denne gangen;o) Håper virkelig den/de sitter løpet ut, du er en av de som virkelig fortjener at den vil sitte nå etter alle disse årene dere har slitt. Skal krysse fingrene for at du ikke kommer tilbake til dette forumet som 'prøver' før evt. søskenforsøk;o) Måtte dere ha en fantastisk helg, slappe av og bare kose dere med den positive testen:o) Stor klem fra meg!
TanteTroll Skrevet 4. februar 2011 #8 Skrevet 4. februar 2011 Gratulerer så mye! Det var koselig å lese:-)
Søskenhåp adopterer Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 7 år med prøving ja...... utrolig at du har holdt på så lenge, og holdt ut! Men hva gjør man ikke.... man gjør liksom det man kan gjøre ikke sant, når man ikke har annet valg..... Håper VIRKELIG det går veien denne gangen!
Tante_Esel Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 gratulerer saa masse!!! naa ble jeg skikkelig glad! masse lykke til videre!!
Meg1972 Skrevet 4. februar 2011 #11 Skrevet 4. februar 2011 Så fantastisk flott, MK73!! :-) Gratulerer så mykje med positiv test! Håpar inderleg at dette går vegen for dykk no. Masse, masse lykke til og måtte dette gå bra vidare på alle måtar!
amusica Skrevet 4. februar 2011 #12 Skrevet 4. februar 2011 Så fantastisk å lese at det sitter for deg denne gang. Nå er det din tur og du må bare tro at nå sitter gullegget (ene):-) :-) Det føles sikkert som om det er for godt til å være sant, og således vanskelig å tro på. Men faktum er at du har testet positivt i dag:-):-) Jeg skjønner godt din ambivalente følelse med tanke på tidligere erfaringer, men det var da! Mener å huske at du tidligere har svart på et innlegg at det lettere oppstår blødninger pga. progesteron tilførsel, Jeg heier på deg og satser på at jeg følger opp med en positiv test på selveste morsdagen:-)
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 4. februar 2011 #13 Skrevet 4. februar 2011 Vil bare ønske deg et forsiktig gratulere med positiv test. Du har vært her inne siden jeg begynte for 5 år siden så nå var det virkelig din tur. Håper på flott HCG stigning og at du får en koselig helg med et lite mirakel i magen.
Håpefull38 Skrevet 4. februar 2011 #14 Skrevet 4. februar 2011 Gratulerer så masse! Det var gode nyheter! Jeg måtte vente ei uke på HCG-svaret på første testen jeg tok på legekontoret her, men på nr 2 ringte legen allerede dagen etterpå og gratulerte:"Nå er du veldig gravid!" Så det varierer nok hvor lenge du må vente, men jeg tviler på det tar så lang tid som det du fikk vite! Håper du klarer å nyte graviditeten!
Satya Skrevet 4. februar 2011 #15 Skrevet 4. februar 2011 Fantastisk! Så uendelig fortjent for deg som har bidratt med så mye bra på denne siden. Gleder meg med deg!
Høst72 Skrevet 4. februar 2011 #16 Skrevet 4. februar 2011 Gratulerer så mye med positiv test! Krysser fingre for at spiren sitter som den skal denne gangen! Utrolig at det skal gå to uker før du kan få svar, på Riksen tok jeg blodprøve på morgenen og fikk svar etter kl 14 samme dag! Håper du slipper å vente alt for lenge på svar på hcg, og at prøvene bekrefter testen! Masse lykke til!
MK73 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #17 Skrevet 4. februar 2011 Tusen takk, alle sammen! Deilig å lese innleggene deres :-) Ja, Høst72 - sånn kan det gå det når man bor langt fra IVF-klinikken (meg i Oslo, Hausken i Hgsd), klinikken kun praktiserer hjemmetest og man må ty til fastlegen på helsesenteret. Hadde det ikke vært for disse blødningene så hadde jeg ikke brydd meg med noen blodprøve i det hele tatt... Vi får nå se hvor lang tid det egentlig tar - kanskje tok legesekretæren feil.
nifficat Skrevet 4. februar 2011 #18 Skrevet 4. februar 2011 Gratulerer så inderlig mye, MK73!!!! Dette var moro!!! Klem
Gjest Främling Skrevet 5. februar 2011 #19 Skrevet 5. februar 2011 Dette var utrolig gode nyheter, MK! At du har blødd siden før innsetting, viser med all tydelighet at det er medisinene som forsårsaker det. Sjekk pakningsvedlegget, blødning fra slimhinnene er veldig vanlig ved fryseforsøk. Jeg opplevde det selv, og alt gikk bra. Masse lykke til!
Familiedrømmen Skrevet 5. februar 2011 #20 Skrevet 5. februar 2011 En forsiktig gratulesjon da... Håper indelig alt er som det skal... krysser fingrene for deg... om ni måneder har du en nyfødt frisk baby i armene dine skal du se!! lykke til videre i svangerskapet..
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 5. februar 2011 #21 Skrevet 5. februar 2011 Gratulerer Mk73. Jeg håper virkelig for deg denne gangen !!
norcathy Skrevet 5. februar 2011 #22 Skrevet 5. februar 2011 Gratulere så mye Jeg krysser alt for deg og at det nå går din vei. Men jeg forstår godt du er redd. Jeg går jo selv å føler og kjenner på alle hint og følelser. Var selv på sykehuset for å måle hcg i går, fikk svar på etter noen timer, å den var på 1331, er ca 5 uker på vei. Så håper virkelig det går veien Å da er vi jo jammen ganske likt i løypa, spennende Ha en fin dag Klemmer
MK73 Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #23 Skrevet 5. februar 2011 Takk for det, alle sammen! Ja, norcathy, det er bare noen dager som skiller oss. Vi får følges :-) Fikk brev fra klinikken idag - de mener at terminen er et par dager tidligere enn jeg hadde beregnet, så da satser jeg på 13.10.11!
Sarah70-har 2 gull Skrevet 5. februar 2011 #24 Skrevet 5. februar 2011 Hei, MK, for fantastiske nyheter! Åh, måtte MÅTTE MÅTTE!!!! det gå denne gangen! Jeg sender deg gode tanker, bøttevis av babystøv og telepatisk gravideenergi, for intet skal være uprøvd ;-) Bjørneklemmer fra meg
tuppelupp Skrevet 5. februar 2011 #25 Skrevet 5. februar 2011 Så gode nyheter :-) Gratuler så mye! Krysser det jeg kan. Vet ikke om du husker meg, er noen år siden jeg var her inne, men husker i alle fall deg og hvor flink du er til å komme med råd og støtte til alle! Lykke til videre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå