Gå til innhold

Dere som har tatt ks, hvor mye med ro tar dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk jo beskjed om å ikke løfte tungt på 6 uker. Bare babyen. Har gjort det et par ganger da vi har en toåring som plutselig kan slå seg vrang midt i veien.

Men hvor med ro tar dere? Nå er det 3 uker siden ks her og jeg har vært ute på trilleturer opp til en halvannen time i mitt eget tempo så klart.

Rydder og vasker også. Gjør egentlig alt som jeg gjorde før utenom å løfte tungt.

Har ikke noe vondt i såret lengre og de kulene jeg hadde før under såret er helt borte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok det veldig med ro, siden jeg har flere venner som har belastet for tungt for tidlig etter ks og både fått brokk, åpent sår og et bekken som plutselig har sagt stopp. Derfor brukte jeg de 6 ukene på å slappe av og lade opp til hverdagen med en baby som er større og tyngre å bære p. Nå 3 mnd etter fødsel/ks klarer jeg dagen lett og føler at jeg er sterkere, men er ennå forsiktig med trene magen da jeg ser at musklene er fra hverandre ennå.

Skrevet

ja, hadde man bare kunnet slappet av hele dagen. hehe

Er ikke så lett med en trass og hyper 2-åring :P

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke tok det veldig med ro nei! Dagen etter ks gikk jeg rundt på hele sykehuset og leitet etter babyen min ( som lå på nyfødt intensiven), jeg surra vel rundt på sykehuset en halvtime ellernoe å leita.. nå skal det sies at jeg var i min egen lille morfin-boble, og skjønte lite!

Etter en uke var vi hjemme, og jeg var ute å gikk lange turer omtrent hver dag. Det eneste jeg tok det med ro med, var løfting. Fikk kjæreste til å løfte alt tungt for meg.. dette fordi jeg merket at jeg ikke hadde magemuskler nok til å løfte og det var ubehag i magen.

Når jeg ser tilbake på det nå, så har jeg jo bare vært utrolig heldig som ikke fikk brokk eller noe annet.

Skrevet

Jeg kjente litt etter og lyttet til kroppen min. Men fulgte hovedregler som ikke løfte tungt, ikke bruke magemuskele unødvendig osv:)

Skrevet

Åja, det skjønner jeg. Har bare denne lille gutten foreløpig jeg, så det blir såklart litt annerledes;)

Var det ikke du som hadde så intense bekkensmerter, synes jeg husker det? Hvis du klarer å gå tur p en og en halv time og fungere som før allerede har det jo blitt bra veldig fort! ;) Har ei veninne som ikke klarer å trille turer på mer enn et kvarter 4 mnd etter fødseln. mannen må gjøre alt av husarbeid også,

Da er du kjempeheldig! Så bra for deg:)

Skrevet

Takk for svar alle sammen:)

Stemmer det Minimuz. Jeg har blitt litt bedre men ikke bra. Bruker endel smertestillende men får skikkelig svi etter en gåtur osv. Var på senteret i dag og nå sliter jeg skikkelig. Er bare så utålmodig vettu. hehe

Men er kjempeglad for at jeg valgte ks. Sist svangerskap var jeg ikke halvparten så ille med bekkenløsningen men da var jeg dårlig i mange måneder etterpå. Denne gangen kjenner jeg allerede litt bedring og nå har det gått bare 3 uker :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...