Gå til innhold

Magnesium mot kynnere! Noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jm i dag og hun ville jeg skulle ta magnesium grunnet mye kynnere og menssmerter/ murring i ryggen. Noen andre som har vært borti dette. Er 30+0 :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har veldig mye mens murrunger/smerter i ryggen .. har fortalt det til legen .. men di sier ikke så mye .. pluss at jeg aldri får sove på natta pga jeg har så vondt i maGEN men di sier ikke noe spesielt til dette .. i natt så har jeg vært våken halve natta ... får kanskje sove en halvtime i mellom før jeg våkner å har vondt å må reise meg ..

Skrevet

Man tar magnesium mot kramper i leggene så jeg har lurt på om det også kan hjelpe mot kynnere. Jeg var veldig plaget med vonde kynnere de siste tre månedene av graviditeten men fikk ikke noen råd om hva jeg kunne gjøre annet enn å ta det med ro. Jeg ville definitivt prøvd hvis jeg var deg. Håper det hjelper!

Skrevet

Ja,får se om det hjelper:-) blir sliten av kynnere.

Skrevet

Ja, jeg har gått på det siden uke 24. Tar 300 mg til dagen. Men husk at du kun skal gå på det til uke 34 (fikk beskjed av jordmor om det). Etter da trenger kroppen å jobbe med kynnere for å forberede seg til fødslen :)

Skrevet

Er det grunnet fare for prematurfødsel du tar magnesium lykkelig79mod? Ble litt usikker på hvorfor jeg skulle begynne å ta disse :-) er jo vanlig med kynnere, men det er slitsomt når de blir veldig masete og på natten.

Skrevet

Litt treg å svare her sisten, men bedre sent enn aldri ;)

Jeg tar ikke magnesim pga prematurfødsel, men for å roe ned de verste kynnerene. I mitt tilfelle så har ikke kynnerene gjort noe i fht modning, men dette er nok veldig individuelt :) Hør med jordmor, hva hun anbefaler..

Skrevet

Takk for svar:-) magen/ livmoren og område i lysken er veldig anspendt så det er nok grunn til magnesium nå. Men hun anbefalte faktisk bringerbærblad om noen uker så er nok ikke noe bekymringsverdig :-)

Skrevet

Hei!!

jeg tar magnesium fordi jeg har lav Magnesium pluteselig, 0,68. Jeg hadde mye hjertebank eller ventrikulere slag i 2. trimester. Så jeg har tatt 600 mg de siste mndene, men blodprøve hadde ikke økt. Kroppen tar dårlig opp i tablett form, selv om jeg har tatt de med b vitaminer. Tenkte å slutte nå, siden det ikke ga resultater på blodprøven, får se om hjertebanken kommer tilbake.

Magnesium trengs til i alle muskler, gir også avslappende effekt i store doser.etc. derfor mot leggkramper og evt, hjertearytmier. Mot kynnere har jeg ikke vært borti, men jobber med hjertebarn så det er kanskje ikke så rart;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...