Gå til innhold

Flere her med laaaange babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi var 77(!) cm på 8 mnd kontrollen i dag:-) Har alltid vært lang, har de siste månedene ligget over den øverste kurven, faktisk. Spennende å se om veksten stabiliserer seg, eller fortsetter i samme fart en stund til:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke målt gutten min siden for en mnd siden. Da var han 7 mnd og 74 cm. Hadde vokst 4,5 cm på 5 uker. Han er litt lang, men ikke ekstremt:-)

Er du og pappaen lange? Jeg er bare 1,65, men mannen min er 1,85.

Skrevet

Ja, jeg er 1.78 og pappaen er 1.86. Så er ikke direkte lave, hehehe.

Skrevet

Lillemor på snart 3 mnd er på 74 i klær nå, og det er ikke fordi hun er spesielt god og rund;) Skal å 3 mnd kontroll på mandag, og måle henne for første gang siden hun ble født (da var hun 53cm) Så ganske spente på den målinga ja:) Jeg er 1,80 og pappan 1.82, så hun har litt å slekte på:)

Skrevet

Ja, her var lillemann 77 cm på 6 mnd. kontrollen. Snart 8 mnd. kontroll og er spendt på lengden, han bruker nå str 86 :)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jepp! Gutten var 75 cm da han var 6,5 mnd. Vi skal på 8 mnd kontroll om ca 2 uker og jeg tipper min er like lang som din nå. Jeg merker det på klærna. Bruker mest 86 nå, har liksom hoppet over str. 80. Han var 54cm ved fødel. Både jeg og mannen min er lange, jeg er 183 og mannen min er 188.

Skrevet

Tror hun er lang..?

Målte henne denne uken og da var hun 67 cm, men har ikke sjekket hvordan de skal ligge når de er litt over 4 mnd. Hun var 52 cm da hun var født.

Skrevet

Jeg som trodde gutten min var kjempelang, men hører jo at det er mot normalt, he, he. Han var 77 cm på 9 måneders kontrollen.

Jeg er 164 cm høy og pappan er 168 cm høy. Håper jo at gutten vår blir litt høyere en oss. Men det er sikket ingen samenheng mellom lengde nå og lengden han kommer til å få.

Skrevet

Min er 68 cm og 3 mnd og 14 dager. Det er nå litt langt ;)

Jeg er 175 og pappaen er 184 cm

Skrevet

Min er 61cm og 3 mnd... :) Ligger litt åver kurven ja :) Jeg selv er 1.75 så har litt å slektes på... De fleste i slekta mi er lange :)

Skrevet

Min gutt var 67 cm på 3mndr kontrollen. Lang og tynn ;) Pappaen er ca 1,90 og jeg er 1,62 så det virker som han slekter på pappaen sin

Skrevet

Ja, her er vi lange også. Jeg 1.80 og faren 1.84. Datteren var 81 cm på 9 mnd kontrollen og klart over alle percentilene i "normal- tabellen." Trøsten er at det samme var gutten min ved samme kontroll, men han har stabilisert seg og er innenfor normalen nå 2 1/2 år gammel. Datteren har akkurat passert 9 mnd og bruker klesstr. 86!

Skrevet

Gutten vår nærmer seg 62 cm og er 8 uker. Han har vokst 11 cm siden fødselen. Vet ikke hva som er normalt! Jeg er 174 og barnefar 185.

Skrevet

Artig å se at det faktisk er en del lange babyer. Får jo inntrykk av at det ikke er så vanlig, siden det ikke er innenfor "normalen".

Skrevet

vet ikke helt hvor lang han er nå, skal på 3 mndrs kontroll på onsdag kan heller oppdatere :) men på 6 ukerskontroll var han 59 cm lang, var 51 ved fødsel, så tror han er lang, jeg er 164, og sambo 173. :)

Skrevet

Her var lilleloppa 64 cm lang på 3 mnds kontrollen, dvs at hun ligger nest øverst på kurven for jentebabyer =)

Skrevet

55 cm ved fødsel og 72 cm på 6 mnd kontroll :)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

70 blank på 5 mndrs kontrollen! Var 53 ved fødsel, ligger akkurat på gjennomsnitt i vekt visst, 7950 ved 5 mndr, men over gjennomsnittet i lengde!

Skrevet

oj, jenta mi var 60 før hun var 2 mnd....da er hun vel lang også

• 1 måned senere...
Skrevet

Oppdatering: Da har vi vært på 10 mnd kontroll i dag, og jenta mi er blitt 79,5 cm. Er fortsatt over den øverste kurven, men følger sin egen kurve fint:-)

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Jeg med mine 159 cm er ikke den lengste i gata, men er gift med en som er 2 meter (sikkert høydekompleksene mine som sørget for det :P).

Babyen var 72 cm lang på 6 måneders kontrollen.

Skrevet

min var 72,5 cm ved 6mndkontroll.pappan hans er 2m, så har gener til å bli lang!

Skrevet

Vår tass er 62 cm og 10 uker. Vet ikke om dette er langt iforhold til alder jeg, men jeg er 1,78 og pappaen 1,91 så lang blir han vel tilslutt uansett.

Han var 53 ved fødsel så han har vokst nesten en cm i uken i snitt

Gjest JuniGull10 og mange drømmer
Skrevet

Oppdatering: Nå er han 79 cm og 9,5 mnd! :-)

Skrevet

jenta vår har akkurat blitt 4 mnd og er 70 cm lang:) lang og slank frøken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...