Gå til innhold

Er dette dårlig av Troll company???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår grillås har gått i stykker, den deler seg. Det er på vår/høsdressen som vi tok frem igjen i år. Denne ble kjøpt i 2008.

Troll mener dette ikke er reklamasjonsgrunn, siden dressen ble kjøpt i 2008 og da burde den har ryket med engang om det hadde vært produksjonsfeil på den.

Stormberg har 3års garanti på sine grillåser f.eks.

Nå er jo dressen ikke brukbar pga grilllåsen. De kunne heller ikke ta inn dressen til reparasjon da dems produksjons avdeling lå i utlandet. Hallo???

Nei, hva mener dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Grillås? Glidelås? Hæ?

Skrevet

Viss du mener glidelås, så nei, jeg syne ikke de er vanskelige da! Dressen er trossalt kjøpt i 2008, og selv om noen andre kanskje har garantier på 3 år, så gjelder det tydeligvis ikke troll. Jeg skjønner ikke folk som alltid kommer med den at "ja, men hos den og den er det slik og slik". Da får du kjøpe stormberg neste gang da vet du.

Skrevet

Klær har 5 års reklamasjonstid.

Slitasje dekkes ikke av reklamasjon, men ved "normalt" bruk så skal vel ikke glidelåsen ryke...

Jeg mener du har en sak. Trenger ikke ha skjedd med en gang for å ha en iboende feil. En svak glidelås er lagd svak og dermed ikke god nok i forhold til hva en kan forvente. Kan de ikke reparere har du krav på ny eller heve kjøpet. Ta kontakt med de skriftlig, får du ikke positivt svar, send klage til forbrukerrådet.

Skrevet

Jeg kaller det grillås!

Det er nå greit at stormberg har det, men de kan vel reparere GLIDELÅSEN i det minste da.

Hvor kan jeg evt gjøre dette selv? Dressen ser jo ubrukt ut, trist å bare kaste den.

Skrevet

TAKK her er svaret jeg trengte! Skal sende forbrukerrådet en klage jeg.

Annonse

Skrevet

Loven sier at:

Du har absolutte klagefrister å forholde deg til: Vanlig frist for bruksgjenstander er to år, men om produktet er ment å vare over en vesentlig lenger periode, er fristen fem år. En olabukse eller et par sko vil komme innunder den første regelen, mens for eksempel møbler, hvitevarer eller biler vil ha en klagefrist på fem år.

Spørsmålet blir da: bør en parkdress holde mer enn to år med normal bruk? Svaret på det er vel et definisjonsspørsmål.

Hadde nok ikke klaget selv dersom noe på parkdressen til jenta vår hadde røket etter to sesonger. Men det spørs selvsagt hvor mye den hadde vært i bruk. Dersom den nesten ikke hadde vært brukt hadde jeg nok sendt inn en forespørsel om produsentet kunne ha reparert den. Men ved normal bruk hadde jeg ikke sendt inn klage.

Skrevet

Nei,det er ikke dårlig av Troll!

Syns det er pussig at du i det hele tatt tenker på å reklamere på noe slikt etter 3 år....

Men men,godt du fikk et svar du trengte da ;)).

Mvh

Skrevet

3år? Det har bare gått 2,5år, og da vi kjøpte dressen så kjøpte vi stor størrelse så guttungen skulle bruke den om halvt års tid. Så da er den brukt 2 sesonger, men den ser helt ny ut.

Jeg mener denne glidelåsen bør holde lenger enn som så. Vi har da Troll dress som er eldre og den glidelåsen funker bra enda!

Skrevet

Kan du ikke bytte den selv da? Eller er det veldig vanskelig?

Skrevet

Du kaster da ikke dressen selv om glidelåsen blir ødelagt. Da kjøper du en glidelås i en sybutikk og setter på den. enkelt og greit!

Skrevet

Jeg er ikke bra til å sy og har heller ikke symaskin.

Hvilke personer er det som bytter glidelåser? Hva søker man evt på på google? Glidelåsen er også sydd inn i "foret" det tynnet så man må evt rive det opp.

Skrevet

Vi har en butikk (skotøymagasinet) og de tar imot og reparere klær. Koster ganske mye, men det hender jeg tyr til det. Er jo ergelig å kaste klær som er fult brukbare. Jeg har aldri skiftet en glidelås før, så tror ikke jeg hadde klart det.

Annonse

Skrevet

Kaller du det for grillås? Hvilken dialekt er det? Artig! :)

Skrevet

Ja, jeg vet ikke hvor jeg har det fra, men flyttet fra utlandet til norskogbygda (ei bygd utenfor elverum (hedmark) da jeg var 10år og har nok fått det der fra ;O)

Skrevet

NEI, det synes jeg IKKE er dårlig av Troll Company.

Jeg kjenner jeg nesten rødmer litt ved tanken på at du faktisk har spurt... :-)

Skrevet

Mener å ha hørt at glidelås ikke omfattes av reklamasjon, men etter noen uker eller mnd synes jeg det er fear å klage på den. Etter 2,5 år synes jeg det kanskje er litt i overkant. Jeg har selv reklamert på Trolldress direkte til Troll og det løste seg på en mail og opplevde at de var veldig kundevennlige og behjelpelige. At en glidlås ryker etter så lang tid hadde jeg nok heller sett på som en slitasje enn reklamasjon.

Vil tro at du fint får en sydame eller lignende til å bytte glidelåsen for deg til en ikke altfor dyr penge.

Skrevet

Jeg synes ikke det er dårlig av Troll og med jevnlig bruk så blir klær slitt. Ville heller brukt litt energi på å bytte glidelåsen selv istedenfor å bruke masse energi på irritasjon, på å klage og på mer irritasjon når man ikke kommer noen vei med en dress som er nesten 3 år gammel.

Gjest sug lut
Skrevet

Du har valgt å lage deg et helt annet ord, faktisk? La oss alle gjøre det, det fremmer kommunikasjonen.

Skrevet

Det går an å høre på en stoffbutikk om de gjør det, eller om de vet hvem du skal ta kontakt med...

Skrevet

Så forresten på profilen din at du er fra Oslo. I Lillestrøm er det iallefall en stoffbutikk som heter Lillestrøm sysenter som tar sånne oppdrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...