Gå til innhold

Hvorfor holder han igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter

Min forlovede har så lenge vi har vært sammen vært livredd for at jeg skulle bli gravid, i starten stolte han ikke på at jeg virkelig gikk på prevensjon og da endte vi opp med å bruke både p-piller og kondom.

4 år er gått og vi er begge 36 år, og jeg har vært klar på fra første stund at jeg ønsker meg en familie og han har forsåvidt vært ening, men utsatt og utsatt med å si at han ikke er klar og ville vente litt, først var det en phd som skulle være ferdig, så var det å sikre seg en fast stilling, finne et bedre sted å bo osv. osv.

Jeg har forsøkt å si til han at vi ikke har god tid, jeg har lagt frem forskingsresultater og andre ekspert-uttalelser om at skal vi forsøke å få ett eller flere barn så begynner det å haste. Nesten alle vennene mine og hans (vi har felles kjente)har barn og lurer selvfølgelig på når det er vår tid. Jeg har tryglet og bedt og overhørt alle velmenende råd (fra både venner, gutter som jenter, og familie) om å fikse et "uhell" med prevensjonen, men slikt kan jeg ikke gjøre mot han.

Jeg er egentlig ganske så fortvilet mens han ikke ser ut til å bry seg.

Så hva er det som holder han igjen? Hva er han så livredd for?

Skal jeg gå å håpe på at han tilslutt (etter 4-5 år) finner ut at det hadde vært ok med en familie... mens da er det stor sannsynlighet for at toget er gått. Er det ok å ofre så mye (en familie som er en av mine største drømmer) for kjærligheten til han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...