Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når starter bebisene deres med grøt? Hvilken grøt er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidligst 4 mnd, nestle. Begynte med mais, men tror også der var en havre som går fra 4 mnd. Ris/hvete klumpet seg!

Prøvde hipp sin med aprikos, den var fæl.

Skrevet

Jeg startet med tilvenning av grøt når min var 3,5mnd. Er anbefalt å begynne tidligst ved 4mnd, (6mnd om du ammer).

Min og lillemann sin favoritt her var havregrøt\ris\hvete til 4mnd. En helt enkel grøt som smaker mildt. Kan tilsettes fruktmoser for mer smak etterhvert når tilvenning og sånt går greit. :)

Prøvde og hipp sin med banan og aprikos, jeg syns den var kjempegod, men lillemann fik vondt i magen av den.

Skrevet

jeg har akkurat begynt å gi snuppa mi en teskje grøt om dagen for tilvenning.. hun er 3,5 måned.

Gir henne nestle ris og hvete grøt.. helt nøytral.. med gluten! (vet det er mange som ikke vil gi gluten fra starten av, men jeg snakket faktisk med en veldig hyggelig dame hos allergiforbundet som sa at det er ingen grunn til å vente med å gi glutenprodukter, i hvert fall ikke siden jeg fullammer)

det som er anbefalt er å starte mellom 4-6 måneder.. men selv om man fullammer så sies det å være bra å gi de smaksprøver fra de er 4 måneder.. morsmelk beskytter og kan forebygge allergier osv..

Foreløpig gir jeg bare en teskje om dagen for å venne henne til smaken, konstistensen, å spise med skje osv.. kommer ikke til å gi henne fullt måltid med grøt før hun er over 4 måneder..

Skrevet

Med storebror begynte jeg ved 4 mnd (selv om jeg amma).. og jeg prøvde risgrøten til NEstle først... og mais grøt, men denne smakte jo pyton syns både jeg og minien =) de første gangene brukte jeg også en teskje grøt blandet med mm.

Med lillegulle nå vil jeg nok vente til litt lengre( er 3 mnd nå) til ca 5 mnd.. og er ikke så glad i Nestle lenger etter det jeg har lest om dem.. Vil prøve Hipp eller Småfolk sine produkter heller =)

Skrevet

Siden du sier risgrøten klumpet seg, tok du grøt eller væsken først=)`? jeg prøvde å ta grøt først og spe ut me væske, da klumpet den seg ikke for meg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...