Yasmine28 Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 Har hodet festet seg,fant jordmor ut av det? Jeg var hos jordmor i går og ho ikke klarte se stillingen på fostret:-( så ho bestilte en ultralyd time for meg til uken!
Einige Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Hos meg har hodet vært festa ca siden uke 32-33, er i uke 39 nå. Både jordmor og lege har kjent at det er fast. Men, kan tenke meg at det er individuelt mtp. hvordan magen er og hvordan ungen ligger inni der, det er sikkert ikke like enkelt å kjenne det på alle:)
kjersti83 Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Har termin i dag jeg og hodet har vært festa siden uke 34. Er førstegangs og har lest at det fester seg tidligere da. Bra at du får UL da når hun er usikker:) Er jo ikke alltid like greit å kjenne hvordan de ligger. JM hadde litt problemer når jeg var på kontroll i går å lokalisere om ungen lå med magen eller ryggen ut. Lykke til:)
oslo82 Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Jeg er i uke 38 og førstegangs.. Hodet er ikke festet og jeg har mistanke om at babyen ligger i tverrleie, fordi jeg har en stor kul på hver side av magen ( ser skikkelig deformert ut ), tenker at det må være hodet på den ene siden og rumpa på den andre.. Problemet er at på de siste kontrollene hos jordmor så har hun sagt til meg at hodet ligger ned i bekkenet, men at det ikke er festet. Legen min derimot sier at han er usikker på hvordan babyen ligger(!) Burde jeg komme meg på UL? Er over i uke 39 i morgen, så fødselen er jo her snart! Hvordan får jeg UL? Kan jeg ringe dit selv?
HegeAE Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Er 36 veker på vei, men hovudet har enno ikkje festa seg skikkeleg, men skulle da ligge rett ved ifølge jordmor. Så hovudet stod litt ovanfor bekkenet.
Minsten, knøttet og nurket <3 Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Er du og legen din i tvil, så ville jeg nok fått det sjekket! Ikke noe kjekt å oppdage tverr- eller seteleie når du er i fødsel. Fastlegen min trodde at min første lå rett vei i uke 37, mens jeg selv var ganske sikker på at hodet lå og stanget meg i ribbeina. Og jeg hadde rett - uheldigvis ; / Ring legen din og be om henvisning til ul på føden. Eller ring føden og forklar. Lykke til!
sunny_bj22 Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Er i uke 37 og hodet har ikke festet seg, i følge jordmor er det ikke sikkert det gjør det før fødselen starter. Ligger med hode ned, men med ryggen bak mot min rygg. Har derfor to buler på magen som er knærene.
Yasmine28 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2011 Tusen takk for alle svar,jeg er spent til uka da skal jeg på ultralyd.
sahrah Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 Er 37+5, jordmor har sagt at hodet er festa, ho kjente og klemte noe forferdlig på magen for å finne det ut da jeg begynte med modningsakupunktur, på ul igår mente lege det ikke var festa ved å se på ulbilde. Jordmor idag mente at det kan ikke lege si sikkert når hun ikke kjente på magen min, så jeg håper jordmor har rett. Hue har ligget ned i mange uker nå ivertfall.
turnerImagen har kommet ut:) Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 Jeg var og hos jordmor i går. Han ligger med hodet ned, men har ikke festa seg ennå, magen er og fremdeles høyt oppe, samme som forrige kontroll. Jeg er 36+4.
Tullemor til 3 Skrevet 4. februar 2011 #11 Skrevet 4. februar 2011 1 uke på overtid, og hodet er ikke festet enda.... var på kontroll i dag.. Men for oss som har født før er det ikke alltid det fester seg etter hva jeg forsto. Fikk beskjed om å ligge flatt å ringeom vannet gikk.. må bare vente videre... utålmodig nu! Blir antakelig igangsatt på mandag om ikke det skjer noe i løpet av helga )
Yasmine28 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #12 Skrevet 4. februar 2011 Jeg også fikkj beskjed om å ligge på ryggen hvis vannet går og de ikke vet hva slags liggeleie babyen har.Jordmor klarte ikke å finne beina heller og klarte ikke å kjenne forskjellen mellom rompa og hodet(Inne i hodet mitt tenkte jeg,er det et monster som er i magen hehehehehe)Vi gravide er fantasifulle.Hehehehehe,jeg er bare glad for et ekstra og gratis ultralydtime.
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 4. februar 2011 #13 Skrevet 4. februar 2011 36+2 hodet ligger rett vei, men er ikke festet. Legen sa hun lå ganske godt ned så hun fester seg vel snart regner jeg med.. Hehe dette går nok så fint atte =)
FrøkenHøygravid! Skrevet 4. februar 2011 #14 Skrevet 4. februar 2011 Jordmor sa at hodet hadde festet seg hos meg og at lille jenta mi vare veldig langt nede i bekkenet noe jeg fikk bekreftet etter at jeg så meg nødt til å dra på fødeavdelingen i går kveld der var hun så langt at åpning og alt var begynt men stoppet opp så ble sent hjem igjen . Men lykke til med UL =) blir spennende
Mikatta Skrevet 4. februar 2011 #16 Skrevet 4. februar 2011 Er førstegangsfødende og hodet festet seg i uke 36. Er 38 uker nå. Det hjalp hvertfall veldig på bekkenplagene:) Lykke til på ultralyden:)
Februargutten Skrevet 5. februar 2011 #17 Skrevet 5. februar 2011 Jeg er i uke 38+4 og hodet er ikke festet. Skal på UL for å dobbeltsjekke at bekkenet mitt er stort nok, for han har ligget å stanget nedi der lenge nå
Yasmine28 Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #18 Skrevet 9. februar 2011 sånn da har jeg vært på Ul ,babyen ligger med hodet ned og ansiktet mot ryggen min:-)Hodet har festet seg også......så nå er det bare å vente å se:-)
Mama88 Skrevet 9. februar 2011 #19 Skrevet 9. februar 2011 Jeg er førstegangs, og har termin om tre dager. Her er ikke hodet festet, men det ligger langt nede i bekkenet fordet.. Var inne på ekstra UL i forrige uke da JM trodde han lå i seteleie, men det viste seg at han lå så langt ned at hun kun kjente halsen hans, og ikke selve hodet Det er jo veldig mange som begynner fødselen uten at hodet har festet seg, så er ikke noe selvfølge at hodet fester seg rundt uke 36 =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå