Petrine +spire=❤ Skrevet 4. februar 2011 #1 Skrevet 4. februar 2011 sliter med tannpussen? Dette er nesten blitt ett mareritt for meg ( Hver eneste gang jeg pusser tennene brekker jeg meg. Og dette er jo 2 ganger for dagen Er blitt sånn nå at jeg gruer meg for tannpuss. Kan jo ikke la vær å pusse heller. Huff jaja nå skal jeg gjøre det igjen. Blæææææ.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Huff, stakkars deg! Jeg blir ikke kvalm av å pusse tenner, men jeg blør mye lettere i tannkjøttet. Det er vel ganske normalt fpor gravide, men jeg skal ta meg en tur til tannlegen snart å få en sjekk.
appelsin Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 JA og JA! altså, JA jeg har slitt masse med brekninger og JA tannkjøttet blødde lettere... Brekningene er blitt gradvis bedre for mitt vedkommende, men kan fortsatt forekomme. Det beste for meg er elektrisk tannbørste, for den tar ikke så mye tannkrem og lager ikke så mye skum. For meg ble løsningen å sørge for at det aldri var særlig mye skum i munnen:) Og jeg kom meg til slutt til tannpleier fordi jeg hadde hørt graviditet kunne påvirke tannsten, og jeg hadde fått en del tannsten. Der ble det konstatert kraftig tannkjøttbetennelse på grunn av hormonforandringene som kommer med graviditet. Det er ikke å mye å gjøre med annet enn å være skikkelig flink med tanntråd, men en tur til tannpleier er å anbefale, så får hun renset skikkelig godt opp! Lykke til, damer!
Løvemamman Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Godt å høre, Trodde det var bare meg jeg:P Har det på akkurat samme måten,men det må jo gjøres!
Billie Jean Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Jeg sliter ikke med tannpussen på grunn av hverken blødende tannkjøtt eller brekninger. Men det er kjeeeeeeeeeedelig å pusse tennene!! Skulle gjort sånn de gjorde før i tida, trakk ut alle tennene for å få på plass løstenner. Da kunne vi tatt de ut av munnen og pusset dem. Hadde ikke slitt med hverken blod eller brekninger da. Tipper det hadde blitt litt mindre kjeeeeeeedelig også.
Petrine +spire=❤ Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2011 Hehehe ja det hadde jo vært noe Billie Jean hahahaha =) Nei foretrekker heller å ha mine egne selv om akkurat nå er det helt grusomt. Blør ikke så mye i tannkjøttet, bare av og til, men denne brekkingen tar livet av meg. Blir ikke kvalm eller noe heller. Jaja får håpe det kommer seg etterhvert. Og i værste fall er det bare for resten av sv.skapet hoho
Zebra78 Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Signerer HI! Jeg sliter med dette, og i så stor grad at jeg ikke alltid klarer å gjennomføre tannstellet - jeg har prøvd cosylan (bakteriedrepende skyllemiddel) uten at det hjelper på brekningenen. Klarer ikke se mannen pusse tenner heller, da brekker jeg meg. Det er faktisk så ille at jeg ikke kan se folk pusse tenner på TV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå