Gå til innhold

Hvordan er det å ha spysyken når man er gravid i forhold til når man ikke er gravid

Anbefalte innlegg

jeg ar egentlig angst mot spysyken, men nå kommer jeg nok til å få det uansett da jeg var sammen med ett barn i hele går som spydde i natt. så nå er spørsmålet mitt, hvordan er det å ha spysyken når man er gravid. Jeg er 24 uker på vei i dag, hvor langt var dere på vei når dere spydde??? hvor mange ganger spydde dere når dere var gravid i forhold til når dere ikke er gravid??

Fortsetter under...

Spysyken er noe av det verste som finnes ja :( men du spyr jo ikke noe mer om du er gravid ifht når du ikke er det. Like ille uansett.

Spydde vel 4 ganger sist, ca 1 gang i timen. Brukte 3 dager å komme meg på.

Det jeg slet mer med var å få matlysten tilbake, siden jeg var en del kvalm pga svangerskapet på den tiden + jeg merket at bekkenmuskulaturen trenger trening (jeg er 2. gangs så ikke bare bare når en får sterke brekninger av siste rest som er på vei opp...)

:/

Vær nøye med håndhygiene, håper du slipper unna denne gangen, det går faktisk an!

Ingen forskjell, egentlig. Spydde 5-6 ganger en natt, om morgenen var det over, men jeg lå i senga hele dagen. Slapp og hadde ikke matlyst. Dagen etter var jeg på jobb. Litt redusert, men ikke verre enn at jeg ikke var syk nok til å være hjemme.

Jeg var vel ca 18 uker, tror jeg.

Jeg hadde ikke hatt omgangssyke på 10 år når jeg fikk det i julen, 20 uker på vei. Husker ikke så detaljert fra forrige gang, men tror jeg kastet opp skikkelig sånn 2-3 ganger, og var litt uggen i magen ellers bare.

Og aldri kunne jeg forestille meg at det skulle være så grusomt nå! Jeg var helt slått ut i et døgn, det kom begge veier, jeg kastet opp magesyre hvert 10. minutt og hadde helt hinsides vonde magesmerter. Lå rett og slett sammenkrøket på badegulvet i 5 timer, fordi jeg synes det var så vondt å gå mellom soverom og bad (5 meter!) hver gang jeg måtte kaste opp/på do.. Magesmertene var det verste, kunne ikke huske at fødselen var så vond en gang! Men det var kanskje bare meg :P

Krysser fingrene for at det er 10 år til neste gang også!

Jeg hadde det en gang i forrige svangerskap og har hatt det to ganger dette. Denne gangen med bare et par mnds mellomrom. Men nå har vi småttis i barnehagen, så regnet jo med det ville komme.

Jeg tror ikke jeg fikk det så mye verre fordi jeg var gravid, men var syk 4-5 dager både jeg, mannen og guttungen. FIkk høre i barnehagen til guttungen at denne runden som var nå i vinter var preget av lengre farvær enn hva man regner som normalt ved omgangssyke.

Spurte også legen min om man fikk det sterkere når man var gravid, men han trodde ikke det. Men mannen min og jeg var litt sykere enn guttungen på halvannet år. Han var i brukbar form etter første dagen, spydde og lekte om hverandre et par dager. Men spiste jo lite da.

Forøvrig hadde jeg den verste omgangssyken jeg trodde var mulig en gang jeg ikke var gravid (spying med ti minutters intervaller en hel natt, avløst med et døgn med feber rundt 40 og null matlyst i en uke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...