Gå til innhold

Sitte på fanget eller i bilstol på fly? (samme som reisedebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise til Thailand til våren med vår da 9 måneder gamle gutt, og jeg og samboer er uenige i om vi skal ha ham på fanget eller booke et sete slik at han kan sitte i bilstolen sin på flyet...

Samboer mener det går fint å ha ham på fanget, da vi har gjort dette flere ganger før (note: innenlandsreiser og i Europa), mens jeg vil ha ham i bilstol. Dette koster jo mer pga ekstra flysete, men jeg mener dette er tryggest (mht bl.a. turbulens), og mer behagelig for både foreldre og barn fordi man har mer kontroll og alle sannsynligvis får sovet bedre.

Dere som har reist på slike lange flyturer med barn under 2 år, hva har dere gjort? Hva var fordeler og ulemper med begge alternativene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har allerede prøvd ut det med førstemann, da var han 10 måneder. Han var for stor til å få sovebag (tror maksgrensen er på 10 kg), og vi byttet på å ha ham på fanget. Gikk kjempefint for oss! MEN: Gutten vår var av den bedagelige sorten, likte å sitte rolig på fanget, lite lyd, nok å ha med et par leker. Jeg ammet, og han fikk grøt.

Om to måneder drar vi ned igjen, denne gang med 8 måneder gammel lillesøster. Hun er litt mer kavete av seg, mer lyd, fortere å fornærme :) Ingen ekstra sete for henne heller, men jeg ville vurdert det om ikke vi hadde med besteforeldre denne gangen, siden vi må ta oss av to unger med mer lyd enn tidligere. Mye penger også, synes jeg. Vil bruke tusenlappene der nede heller :) Krysser fingrene for at hun ikke er over 10 kg før vi reiser :D God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...