lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Jeg skal til utvendig og innvendig ul hos en, ifølge min mor; snart pensjonert mann for å få målt bekkenet og estimert vekten til babyen. Jeg har helt angst for gynekologiske undersøkelser, syns det gjør ubeskrivelig vondt og vil helst unngå dette. Jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal gå.. Noen som har vært på innvendig ul?
de tre bukkenebruse Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 jeg var på det da jeg var rundt 15 uker tror jeg det var,det gikk kjempe godt =) er ikke noe å grue seg til,men er jo aldrig gøy med slike gyn.stoler hehe
♥Mammatil3små♥ Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Jeg har vært på innvendig ul en del ganger... I første svangerskap måtte legene følge med på livmorhalsen min, så da målte de den med innvendig ul hver uke en periode... Det er ikke vondt i det hele tatt... Og så seint i svangerskapet tar de den gjerne mens du ligger på en vanlig undersøkelsesbenk / seng (og jeg fikk iallefall ett håndkle til å legge over meg, for han trenger på en måte ikke å se så mye der nede bare han får plassert den ul-tingen;)), så da slipper du muligens også å sitte i en sånn ekkel stol å skreve... Det går nok kjempe bra...
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 Hadde innvdendig ul for litt siden, og når man er et stykke ut i svangerskapet, så forventes det ikke at du plasseres i en gyn.stol, da det kan bli veldig ubehagelig med magen. Kan føles litt ubehagelig når den "tingen" føres inn, men vær tung i rumpa og pust normalt, så er det ikke så ille Du blir sikkert dekket til med et håndkle, så han ikke ser så stort der nede, bare en rask kikk for å se hvor den skal føres inn.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 4. februar 2011 #5 Skrevet 4. februar 2011 Innvendig UL syns jeg er det minst ubehagelige man kan gjøre av gynekologisk undersøkelse. De bruker glidemiddel på UL-staven, så om du slapper av så går det veldig bra. Jeg fikk derimot min gynekolog til å sjekke modning/åpning på kontroll igår, og det var ikke spesielt behagelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå