Gå til innhold

bæring:)

mine 2 små prinsesser :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Venter nr 2 straks og lurer på om jeg skal investere i noe nytt å bære babyen i! Har babybjørn fra første mann men ikke så veldig fornøyd. Hva anbefaler dere av bæretøy? Hvorfor? pris? Håper noen har noen gode forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter også nr 2, og har babybjørn fra før. Likte ikke å bruke den når babyen var nyfødt, den var best fra 5-6 mnd synes jeg. Skal derfor kjøpe close baby carrier, selges på lotusbarn.no

Synes den ser veldig god og enkel ut, heller ikke aktuelt for meg med metervis med sjal som må knytes...

Tenkte kanskje å bruke bæresjal når jeg leverer eldstemann i bhg, så slipper jeg å ha med vogn til babyen... Ca 3-400 m å gå til bhg. Greit å ha armene fri, eldstemann er 2 år og 3 mnd når lillesøster kommer, ikke alltid like lett å få han med meg i bhg gående....

Hva tenker dere ang henting/levering med en baby på lasset? Det er det jeg tenker mest på i fohold til å bli tobarnsmor..... Må gjøre det meste av levering/henting alene nemlig...

Skrevet

Babybjørn er ikke noe særlig bra, verken for bærerens rygg eller babyens hofter, fordi babyen blir hengende med all vekten i skrittet.

Da vil jeg heller få anbefale deg Close Baby Carrier; et "ferdigknyttet" sjal, som bare tres over hodet som en genser og strammes inn ved hjelp av to ringer! Suuperenkelt og kjapt, selv kløna meg tok det på to sekunder hehe!

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

Har en Manduca bæresele fra før av (som er supergod til litt større babyer, fra ca 4 mnd og oppover), men ønsket et sjal i tillegg, som man kan bruke helt fra dag 1 uten problemer. Men siden jeg er så klønete så fristet ikke meterlange stropper og mye knyting, og det må dessuten være raskt å ta på, sånn at jeg får brukt det her hjemme, når jeg skal være alene m begge to f.eks. (bare putte babyen kjapt oppi uten så mye styr liksom). Og det kan jeg med Close Baby Carrier´n, for det er jo så enkelt, juhu! Og deilig å bære med også, ihvertfall de første månedene, hvor babyen enda ikke veier så altfor mye=)

Instruksjonsvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4

Enklere blir det ikke, og jeg anbefaler det på det sterkeste (har brukt det i 4 mnd nå og eeeelsker det :D

Skrevet

Jeg har solgt BabyBjørnen, og har kjøpt meg en Moby Wrap istedet :)

http://www.syvsjal.no/kategori.php?kategori=3

Betalte 200 kr for en pent brukt en, går forsåvidt ikke an å se at den er brukt engang :)

Når barnet blir større kommer jeg til å bære i Mei-tai og Manduca eller lignende :)

Skrevet

Jeg har bestilt Close baby carrier.

Orker heller ikke lange sjal, og syns det ser enkelt ut.

Har ikke prøvd det ennå, for babyen ligger fortsatt i magen og spreller :)

Skrevet

Har jobbet med salg av babyutstyr i 10 år og vil ikke ha en babybjörn jeg heller. Det er ikke bra for babyen etterhvert som h*n blir større og heller ikke videre komfortabelt eller bra for den som bærer i og med at man må ha hjelp for å flytte belastningen til andre områder av ryggen (ja, det er fullt mulig å gjøre det, men ikke lett for den som har på selen). Den er jo også begrenset til å kunne brukes kun foran og det blir tungt etterhvert som ungen blir større. Jeg endte opp med å bestille en Beco butterfly 2 carrier som kan brukes både ved mage og ryggbæring og som har ett nyfødtinnlegg. Om den er bedre eller dårligere enn babybjörnselen vet jeg dog ikke ennå ettersom jeg aldri har prøvd den før og knerten ikke er født ennå. Blir spennende å se:)

Skrevet

Jeg skal bruke elastisk sjal i starten. Den tar vi med på sykehuset. Håper å kunne amme i sjal denne gangen, det fikk vi ikke helt teken på sist. Liker bevegelsen man kan få i et elastisk sjal. Til storesøster brukte jeg det faktisk til hun var nærmere året, men det siste halve året mest inne og mens vi satt. Hun roet seg så fint inni der. ellers har jeg en toddler hawk som jeg er veldig fornøyd med. Den brukte vi fra ca 3 mnd alder, brettet den bare litt opp i starten så den ikke skulle bli for lang. Den kan fortsatt brukes til to-åringen. Mannen min brukte også både sjalet og toddleren. Veldig greit at begge kan bære, da kan vi bære en unge hver når nr to kommer. Det er ikke alltid det passer med vogn eller bæremeis.

Når lillesøster kommer har jeg veldig lyst på en manduca. Ønsker meg en litt mer praktisk "kjøpesentersele" som ikke må knytes. Men jeg venter med å kjøpe til hun har kommet ut da jeg gjerne vil prøve den på først og også sjekke hvordan den fungerer å bære storesøster i da jeg har en liten plan om å klare meg uten søskenvogn.

Skrevet

Akkurat som med barnevogner er det så alt for mye å velge på føler jeg! Men jeg landet også på en Close Baby Carrier. Tenker at det kan funke best for "hverdagsbæring" helt fra starten, litt som en sjal fast enklere å bruke (spesielt for en skeptisk mann). Trur kanskje det er vanskeilig å finne en sele/sjal som funker 100% både for nyfødt og 6 måneders baby, så vi kommer nok til å prøve ut noe annet etter hvert som han blir større. Tenker oss også å gå en del på tur i fjell og mark. Det er ganske ulendt der vi bor, så det begrenser seg hvor man kan trille vogn.

Skrevet

Tusen takk for mange svar:) Da skal jeg kikke nærmere på close baby carrier. Det er spesielt i hverdagen ved henting og bringing i barnehagen jeg tenkte det kunne være praktik med noe enkelt å bære i . Har kjøpt søskenvogn også så jeg kan trille å hente frøkna som er 2 år og 1 mnd nå.

Helt enig med dere at meter lange sjal er alt for innviklet!

Flerre med gode tips? Da er det bare å kikke på lotusbaby og handle før den lille melder sin ankomst:)

Skrevet

Jeg har brukt min Close baby carrier MYE, siden lillesøster ikke er så veldig glad i å ligge i vogna foreløpig, så sjalet har blitt brukt mye, mens søskenvogna dessverre står nesten urørt (men ser for meg at det blir mer søskenvogn etterhvert, når lille kan sitte opp i sportsdelen og kikke rundt istedet for å ligge nede i bagen). Har brukt sjalet nesten daglig ved henting og levering i barnehage, og det har funket veldig greit egentlig, og har vært redningen min for å unngå hyyyling i vogna til og fra :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...