Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Han har hatt små kuler nederst på sidene av bakhodet ganske lenge, jeg har ikke vært så nervøs for det, men mannen min er det. Er det ikke bare kjertler? Er det noe å bry seg om? 2-3 stk på hver side..
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 3. februar 2011 #2 Skrevet 3. februar 2011 Jeg kan ikke så mye om dette altså, så jeg vil nok anbefale deg å snakke med helsesøster, så vet hun sikkert om du bør gå videre med det eller ikke. Det er vanlig at noen babyer har hovne lymfeknuter lenge etter fødselen. Vi oppdaget en hoven lymfeknute bak det ene øret rett før 6-ukerskontrollen. Legen sa det var helt vanlig og ikke farlig så lenge det bare var en (?). Jeg skulle til fastlegen med meg selv et par uker etter dette og hadde da med sønnen vår, jeg fikk fastlegen til å sjekke igjen og hun sa at jeg skulle komme tilbake med han om den ikke var forsvunnet før han var blitt 4-5 mnd. Den var ikke forsvunnet, så vi fikk henvisning til ultralyd og innen vi fikk den timen så var den så og si borte.. ;-) Jeg følte meg som en dum og hystersk førstegangsmamma under den ultralydtimen, men han hadde jo faktisk hatt en hoven kul lenge som legen ville sjekke opp.
Nat27 Skrevet 3. februar 2011 #3 Skrevet 3. februar 2011 datteren min hadde slike, husker ikke helt når de ble borte, men hun var gjerne 6 mnd eller noe sånt. Husker jeg fikk beskjed om at det var helt normalt, men at jeg skulle følge med at de ikke vokste og endret seg og sånn. Lillegutt nå har et par-tre slike nå også, og jeg har ikke tenkt noe særlig over dem annet enn at jeg har merket meg str på dem, så kjenner jeg etter innimellom at de er slik de har pleid å være.-.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2011 Det samme jeg tenker. Men jeg kan jo nevne det på 3mnd-kontrollen uansett
Nat27 Skrevet 3. februar 2011 #5 Skrevet 3. februar 2011 Klart det, alltid ok med en profesjonell uttalelse Gi en lyd inn igjen her når du har vært, da - sikkert flere som lurer
Novadona Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Min også på 3 mnd har en bak, på den ene siden, liksom som en hoven blodåre, eller liten kul. Jeg må sjekke igjen i dag, tror nemlig den har forsvunnet litt... (han sover nå !!)
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Min gutt på 3 mnd har også en kul på høgre side bak øret. Ringte helsesøster i går, og siden han har vært litt forkjølet trodde hun den kunne være hovne lymfekjertler.. skal til legen på mandag for sikkerhetsskyld =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå