Gå til innhold

Når introdusere vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 3 mnd, får morsmelk når han vil. Tenkte å begynne å gi litt vann etterhvert da jeg iblant føler meg litt vel utnyttet ;) Kokt vann altså, begynner med en teskje. Vet ikke om han har behov for det ennå, han er fornøyd og tisser masse, men likevel.

Når begynte dere å gi vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ga henne vann da hun var 2 uker

Skrevet

De kan få vann når som helst egentlig, men de trenger ikke vann så lenge de blir fullammet.

Men vi begynte å introdusere vann til jenta vår da hun begynte med fast føde ved 4 mnd alder. Det ble hun fan av med en gang, og den dag i dag drikker hun stort sett bare vann. Hun er kjempeglad i det som drikke.(16 mnd gammel). Juice og melk drikker hun aldri opp.

Ellers ga vi henne sukkervann da hun var omtrent 3 uker gammel, fordi hun skrek sånn og noen hevdet at det skulle hjelpe.

Skrevet

Jeg har gitt henne vann fra hun var ca 2 uker jeg også.. Gir flaske også da så det er vel lettere å få henne til å ta den.. Når jeg koker opp vann til mme så heller jeg alltid av litt på en flaske som jeg har klar. Hun er nå 6 1/2 mnd og får vann til grøten og "middagen"..

Skrevet

Jeg ga småtten her vann nå i uken da han hadde feber og trengte litt ekstra væske. Kokte og avkjølte til "melketemperatur". Gav han fra flaske. Han drakk godt han, helt til den verste tørsten var slukket og han skjønte at dette langtfra var noe han egentlig likte...hihi :P

Siden det var så lite populært nå, tenker jeg at det å gi han litt sånn innimellom nå fremover kanskje kan hjelpe til at han liker det til slutt..

Skrevet

Jeg begynte i forrgårs :P Har gitt han smaksprøver på grøt i 3 uker nå. Han er litt over 4 mnd.

Så nå tenkte jeg å begynne å venne han til med vann.

Har gitt kokt avkjølt vann på flaske.

Men jeg lurte på, er det nødvendig å koke det?

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

HS sa til meg at babyene skulle ha kokt vann til de var 6 måneder gammel.

Jeg ga babyen min vann for noen uker siden, da var han nesten 5 måneder. Ammet frem til det, men så var det stopp :( Og siden han nå kun får mme, grøt og litt frukt, så får han vann i tillegg. Han synes det er kjempegodt, heldigvis :) Smatter og koser seg med vannflasken :)

Skrevet

Begynte med vann da han begynte med grøt, altså for noen uker siden.. da var han 4 mnd. Koker vann, og lar det avkjøle seg i en flaske på benken. Han vil ikke ha kjøleskap-kaldt vann, men rom-temp. går helt fint :)

Skrevet

Spurte helsesøster i går angående dette med vann. Ingen grunn til å koke det hvis du får vann fra kommunalt annlegg:) Jenta mi er 5 mnd og jeg trengte absolutt ikke koke det. Kaldt vann fra springen er en hit her:)

Skrevet

Har gitt han vann fra han var noen uker gammel. Begynte med tran også fra han var 7 uker. Han er kjempe fornøyd når han får noe annet en melk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...