Benkit Skrevet 3. februar 2011 #1 Skrevet 3. februar 2011 Hei:) Har litt lyst til å ta en tidlig ul... blir litt smittet her inne:) Noen som vet hvor man kan ta dette i Bergen? Hvilken uke og om det er innvendig eller utvendig?
Heklemamma Skrevet 4. februar 2011 #2 Skrevet 4. februar 2011 Nå bor ikke jeg i Bergen, så jeg vet ikke så mye om tilbudet. Men jeg har googla litt, og fant ut at Majorstuaklinikken har avdeling i Bergen også. Jeg tok UL på Majorstuaklinikken i Oslo sist jeg var gravid, og var superfornøyd. Når du skal ta UL vet jeg ikke helt, men rundt uke 9 kanskje. Nettadressen er: http://www.majorstuaklinikken.no/bergen/index.html
Heklemamma Skrevet 4. februar 2011 #3 Skrevet 4. februar 2011 Nå bor ikke jeg i Bergen, så jeg vet ikke så mye om tilbudet. Men jeg har googla litt, og fant ut at Majorstuaklinikken har avdeling i Bergen også. Jeg tok UL på Majorstuaklinikken i Oslo sist jeg var gravid, og var superfornøyd. Når du skal ta UL vet jeg ikke helt, men rundt uke 9 kanskje. Nettadressen er: http://www.majorstuaklinikken.no/bergen/index.html
jobber med saken har klart det Skrevet 4. februar 2011 #4 Skrevet 4. februar 2011 volvat og alleris tilbyr dette i bergen:)
Benkit Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2011 Hei:) Takk for tips... har hørt noe om sentrumslegene.. noen som har vært der?
Gjest Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Jeg har tenkt å bestille hos Sentrumslegene denne gangen. Var hos Majorstua på tidlig ul med storesøster og var veldig fornøyd. Så når jeg skulle til gu ringte jeg de igjen. De hadde byttet lokaler siden sist til noe virkelig kjipe greier, damen i resepsjonen var sur og vanskelig og på toppen av det hele brøt hum taushetsplikten sin. Gu kom med komplimenter til kroppen min så var heller ikke stas. Skal aldri dit igjen for å si det sånn. Så blir sentrumslegene her. De er litt rimeligere også og folk virker fornøyd (har googlet litt).
beate_86 Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Jeg bor i Bergen, men har ikke vært på tidlig ul, enda. Har hørt masse om at Sentrumslegene er utrolig bra, prisen der ligger vel på 1060 kr. Majourstuaklinikken, volvat og alleris er også steder man kan ta det, men vet ikke pris. Ligger vel på rundt det samme tenker jeg. Selv jobber jeg på KK, så skal ta en ul til uken tenker jeg, er litt spent. Tenk hvis det ikke er noe der? Er i uke 10, vært sykemeldt nå i to uker pga kvalme og litt oppkast, trøtt og sliten, så det bør jo være noe der tenker jeg.. Krysser fingrene Tror man tar begge deler når det gjelder ul, man kan sikkert velge, og den beste tiden er vel mellom uke 9-11, da kan man jo faktisk se at det er en liten knert inni der
Benkit Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2011 Ser ut som det blir sentrumslegene på meg da.. Merkelig dette her.. sist hadde jeg ingen bekymringer under graviditeten, men denne gangen tar det helt av.. og det er som du sier beate:) tenk om det ikke er noe der!! Usannsynlig siden testen er positiv, men man vet jo ikke før man ser det sikkert... så like greit å ta en ul å få senket pulsen litt:)
tossen Skrevet 4. februar 2011 #9 Skrevet 4. februar 2011 Alfahelse, har ikke vært der, men der koster det 600,-
Gjest Skrevet 4. februar 2011 #10 Skrevet 4. februar 2011 Har vært hos alfa helse også. Var helt greit når jeg bare skulle se at det faktisk var noe liv. Men utstyret var kjempegammelt. Kunne såvidt se noe. Var i slutten av 8+ når jeg var der og hun kunne si noe mer enn hvor stort det var ca. Spurte hvor mange hjerteslag det var men det var "ikke noe hun regne ut". Ikke får man bilder heller. Var hos Majorstua med støresøster nå jeg akkurat hadde bikket 7 fullgåtte og fikk se mye mer. Og da hadde jeg utvendig ul til og med. Fikk bilder og se det som skulle bli til armer og bein. Hvor fort hjertet slo og nøyaktig størrelse. Så med mindre man er veldig tidlig på vei og ikke skal se noe annet enn at hjertet banket ville jeg spandert de ekstra kronene og gått til noen andre
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 5. februar 2011 #11 Skrevet 5. februar 2011 hei var på alfahelse tirsdag... 600 kr.. fikk se babyen, hjertet, to armer og to ben... hehe så for 600 kr får man de, men ikke mye mer.. følte hun var liksom så uintressert, men var jo fornøyd selvom jeg da .. hadde med min mormor og min sønn inn, mens morfar ventet uten for..
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 5. februar 2011 #12 Skrevet 5. februar 2011 + kom på en ting til... om du ville ha bilde måtte du ta med mobilen, hun mente de gav best resultat... meeeeen dette sier hun når vi er ferdig, og hadde stoppet et på skjermen og jeg ikke var noe særlig fornøyd med de...
beate_86 Skrevet 6. februar 2011 #13 Skrevet 6. februar 2011 Var på ul i dag. Var ikke så langt på vei som jeg trodde men så hjerteslag, noe som var det viktigste for meg. Bare å forberede seg på flere uker med kvalme. Litt nedtur å gå fra halvveis ut i 10 uke til 8 uker. Men for en opplevelse det var. Min samboer ble helt paff. Anbefaler virkelig tidlig ul, men man ser mer på en innvendig ul enn utvendig når man er så kort på vei. Gleder meg sånn til september
Benkit Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #14 Skrevet 7. februar 2011 Hmmm...dette hørtes ikke så veldig serviceminded ut:( Men det viktigste er jo å få se at alt er ok... og prisen var jo grei da:) Takk for tips:)
Benkit Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #15 Skrevet 7. februar 2011 ååå så kjekt da! Men kjedelig å bli satt tilbake... denne første tiden syns jeg går så tregt i utgangspunktet... jaja.. så lenge barnet har det bra og alt ser bra ut:) Lykke til videre:)
teddydamen Skrevet 9. februar 2011 #16 Skrevet 9. februar 2011 hei jeg har pleid å gå jevnlig til sentrumslegene utenom sv.skapet og. og jeg anbefaler virkelig å gå der;) han er kjempeflink og kjempe koselig;) lykke til;) klem
Benkit Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #17 Skrevet 9. februar 2011 Er det bare en lege der eller? Tenker siden det heter sentrumslegene... fant ikke noe om det på deres hjemmeside... anbefaler du han spesielt da eller?
Gjest Skrevet 10. februar 2011 #18 Skrevet 10. februar 2011 Hei. Ville bare si at jeg har vært hos sentrumslegene nå og de var kjempeflink. Ikke helt overbegtistret over timebestillingsystemet deres men uansett. Beste ul opplevelsen jeg har hatt. Han var så flink. Tok seg kjempegod tid, fortalte alt han så på og sjekket og jeg fikk alle bildene han tok på Mail før jeg i det hele tatt var utenfor døren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå