Gå til innhold

Er det hodet jeg merker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 30 uker, mitt andre barn. Har de siste dagene kjent bevegelser langt nede i bekkenet, og lurerpå om hun kan ha lagt seg med hodet nedi bekkenet allerede? Husker ikke så godt fra sist når jeg kjente dette, men mener det var på et senere tidspunkt...

Er veldig sikker på at det er babyen jeg kjenner, og ikke bekkenløsning/stikninger i symfysen...

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være at lille ligger langt nede allerede, ja =) Hun vil nok ikke feste seg før om enda en goood stund, og kan derfor snu seg mange ganger før termin =) Hos meg kjente jeg liv nede i lysken/bekkenet fra uke 32, er nok veldig individuelt!

Skrevet

Takk for svar:) skal på kontroll i morgen, skal høre om legen kan kjenne om det er hodet som ligger ned...

Skrevet

hei

jeg var på kontroll i dag,er 30 uker...å her lå den lille med hodet godt ned,så kan nok godt hende det er det du kjenner...er mitt andre barn dette å! har mye nedpress så har hatt mistanke om at den lille har ligget med hode ned i noen uker :)

Lykke til i morgen :)

Skrevet

Føler fødselen er veldig nærme når jeg kjenner hodet nedi der!! Tenker at det er leeenge til 18.april og termin, men det føles ikke sånn på kroppen:)

Gikk 15 dager over med førstemann, håper jeg unngår det denne gangen!! Men er veldig innstilt på det. Lykke til videre jenter!

Skrevet

Vi har visst termin på samme dagh, 18 april:) Jeg har akkurat den samme følelsen som deg ang bevegelser langt nede i bekkenet. har også lurt på om det er hodet som fester seg eller ikke. Jeg skal ikke på jm kontroll før om 1,5 uker, så det er jo flott om du forteller hva det er for noe hvis du finner ut av det før meg:) venter nr 2 her også, og kan heller ikke huske at jeg følte slike ting så tidlig.

Skrevet

Det er fullt mulig det er hodet du merker, OG at det allerede er festet!

Jeg er 33+0 i dag, og kjente allerede i uke 30 at noe skjedde. Over natta ble plutselig bekkenløsninga helt bra, så jeg ba jm sjekke om hodet var festet ved neste kontroll noen dager seinere.

Hun virket ikke helt overbevist over muligheten for dette (er også annengangs) men joda - lillesøster lå med hodet langt nedi bekkenet og lå helt festet, umulig å rikke!! :) Men jeg fikk beskjed om at dette ikke kom til å ha noe å si på når jeg fødte i forhold til termin.

Storesøster festet hodet i uke 36, lå også godt nede i bekkenet og ble født to dager før termin. En fødsel på under 6 timer.

Nå er det relativt ubehagelig å kjenne den lille "spenne" i mot bekkenet, og rumpa står rett ut gjennom magen min. (Til storesøsters hylende begeistring!!)

Også er det jo nedpress-følelsen som kommer etterpå igjen, når hun dytter fra andre veien igjen... Au au au..

Mon tro om hun blir irritert over å sitte fast, eller om hun bare like å plage sin mor/underholde sin søster ;)

Skrevet

Jeg har også termin 18 april,og føler det veldig likt dere. Føler kroppen snart er klar. Var hos jm i dag og hode lå godt tilrette i bekkenet. Jeg venter nr 3:-) veldig nedpress....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...