Gå til innhold

Folk som ikke svarer på invitasjon (bursdag, fester, bryllup osv).

Anbefalte innlegg

Er ikke det veldig uhøfflig eller er det bare meg?

Når vi skulle gifte oss var det flere som ikke svarte enda de fikk beskjed i god tid før. De kom ikke så derfor svarte de ikke.

Nå har vi feiret både runde tall her og barnebursdager og hver gang er det noen som ikke svarer. Noen kommer og andre ikke. Hva er vitsen med invitasjon med svarfrist egentlig da?

Fortsetter under...

Barnebursdager svarer vi hvis vi IKKE kan, det gjør alle her. Vi skriver det i innbydelsen at de må svare innen den datoen hvis de ikke kan.

Vi var invitert i et bryllup i sommer som vi ikke kunne gå i. Da sendte vi en melding og sa takk for at vi ble inviterte men at vi ikke kunne. Å ønskte de en flott dag osv.

Trur ofte det er vanlig ii bursdager at man svarer kun hvis man ikke kan.

Jeg har selv glemt å gi tilbakemelding ett par ganger..

(Og har skjemtes som en hund i ettertid!)

Er dessverre fort gjort å glemme og gi tilbakemelding.. Så kan være lurt og f.eks sende ei sms med påminnelse

Jeg er så enig!! Blir så irritert på folk som ikke orker og svare altså.

Litt greit og vite hvor mange som kommer i forhold til bordplass,mat og kaker. (da tenker jeg på bursdager)¨

Og ikke svare på bryllupsinvitasjon er sykt dårlig gjort!

Sykt irriterende og ikke minst frekt! Opplevde i sommer at fetteren min skulle gifte seg, vi har ikke hatt veldig mye kontakt med de i de seneste årene. Var veldig mange (vi er en stor familie) som ikke rett og slett gadd å svare. Nesten skrøyt av det i forkant av bryllupet, at "dit gidder ikke jeg dra gitt, har ikke giddi å svart engang jeg hehehe!!"

Makan til frekkhet!

Sjølvsagt skal folk svara på slikt - men i ein travel kvardag kan det vera lett å gløyma! (eg hugsar det alltid sjølv, men eg lagde meg eit system på slikt etter ein gong eg gløymde det og vart veeeldig flau - etter det har eg alltid hugsa å gje beskjed! ;-))

Meen, eg ser ikkje heilt det store problemet angåande bryllup. Dersom de kjenner nokon så godt at dei er invitert i bryllupet dykkar, så bør det ikkje vera det store problemet å sende ein melding eit par dagar etter fristen; "Hei! Fristen for å svara på om de kjem i bryllupet våras gjekk ut for eit par dagar sidan, lurte på om kanskje de hadde gløymt å svara? Me gler oss! :-)" Eller noko i den duren? Ein treng ikkje verte sur for alt mulig! ;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...